سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق برآوردهای جهانی؛

20 درصد افراد بالغ "فعالیت فیزیکی" مناسب ندارند

برطبق برآوردهای جهانی، حدود 20 درصد افراد بالغ در جهان "فعالیت فیزیکی" مناسب و کافی ندارند و این افراد بیشتر در معرض بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن قرار دارند.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استعمال سیگار، چربی و کلسترول خون بالا، چاقی و اضافه وزن، استرس و عدم تحرک و فعالیت بدنی مناسب از دلایل مهم ابتلا به بیماری های مزمن است.

وی گفت:مردم در هنگام کار، رفت و آمد، منزل و در اوقات فراغت و بیکاری فرصت خوبی برای تحرک و فعالیت بدنی دارند و باید از این فرصت به درستی استفاده کنند.

گرجی با بیان اینکه بسیاری از مردم جهان فعالیت فیزیکی مناسب و کافی ندارند، تاکید کرد: برآوردهای جهانی نشان می دهند که عدم فعالیت فیزیکی در 20 درصد افراد بالغ وجود دارد که این موضوع در کوتاه مدت و بلند مدت با مشکلات و عوارض مختلفی همراه است.

وی یاد آور شد: افرادی که فعالیت فیزیکی ندارند، بیشتر در معرض بیماری‌ها و نارسایی‌های مزمن قرار دارند و کیفیت زندگی آنها کمتر از سایر افراد است.

گرجی با اشاره به اینکه فعالیت فیزیکی خطر بیماری های قلبی، عروقی، دیابت، برخی از سرطان ها و تعدادی دیگر از بیماری ها را کاهش می دهد، خاطرنشان کرد: فعالیت فیزیکی همچنین متابولیسم گلوکز را بهبود بخشیده، چربی بدن را کاهش داده و به پایین آمدن فشار خون نیز کمک قابل ملاحظه ای می کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.