سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

امضا تفاهمنامه فرهنگی بین ایران و ونزوئلا در فارس

با هدف تبادلات فرهنگی و هنری و ایجاد روابط هنری بین شیراز و کشور ونزوئلا ، تفاهمنامه ای بین انجمن هنرهای تجسمی و سنتی این استان و انجمن دوستی ایران و کشور ونزوئلا در شیراز امضا شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشست با سفیر ونزوئلا در جمهوری اسلامی ایران ، در شیراز با اشاره به اینکه، تبادل فرهنگی لازمه رشد کشورها است ، افزود: ملت ها در ارتباط با یکدیگر ، آداب زندگی ، علم ، زبان و معارف و دین را از هم فراگرفته ‏اند.

احمد همتی بوشهری ادامه داد: هیچ ملتی بی‏نیاز نیست از این که در همه‏ زمینه‏ ها، از جمله در مسائل فرهنگی از سایر ملت ها نکاتی را بیاموزد و در طول تاریخ همواره چنین بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تبادل فرهنگی به معنای آشنایی با سایر فرهنگ های ملی و پی بردن به نقاط قوت آنهاست.

همتی بوشهری افزود: در تهاجم فرهنگی هدف، ریشه‏کن کردن فرهنگ ملی و از بین بردن آن است لیکن در تبادل فرهنگی، سعی ملت ها بر این است که نکات مورد استفاده و ارزشمند را از سایر ملل فراگیرند.

وی بیان کرد: در تبادل فرهنگی ملت فراگیرنده، موارد درستی که فرهنگ او را کامل می‏کند از دیگران فرا می‏گیرد اما در تهاجم فرهنگی چیزهایی که به ملت مورد تهاجم می‏دهند بی ارزش است و در نهایت می توان گفت ، تبادل فرهنگی به انتخاب ما است اما تهاجم فرهنگی به انتخاب دشمن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: تبادل فرهنگی انجام می‏دهیم تا کامل شویم، یعنی فرهنگ خودی را کامل کنیم اما تهاجم فرهنگی انجام می‏گیرد تا فرهنگ خودی را ریشه‏کن کند.

نمایش آثار هنری و تولیدات فرهنگی هنرمندان و فرهنگیان در قالب نمایشگاه ونشست های تخصصی با هدف توسعه فرهنگی میان دو کشور ایران و ونزوئلا از جمله توافق هایی بود که میان انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس و انجمن دوستی این دو کشور امضا شد.

همچنین در این نشست تفاهمنامه ای با هدف ارائه خدمات متقابل فرهنگی وهنری موردتوافق طرفین انجام شد و برای ایجاد پیوندهای دائمی برای تبادل فرهنگی نیزراهکارها مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

کشور ونزوئلا به مرکزیت کاراکاس از کشورهای آمریکای لاتین و زبان آن اسپانیایی است./س

برچسب ها: امضا ، ایران ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.