سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تقويت ارتباطات بين بنگاهي از راهكارهاي دستيابي توسعه اقتصادي مي باشد

تقويت ارتباطات بين بنگاههاي صنعتي و اقتصادي از بهترين راهكارهاي دستيابي به توسعه اقتصادي مي باشد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در بازديد از نمايشگاه ملي توانمندي هاي ساخت داخل در مشهد ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: بستر سازي به جهت افزايش شراکتهاي صنعتي بين صنايع کوچک و متوسط با صنايع بزرگ کشور موجب شناخت ظرفيتها گرديده و زمينه همكاريهاي اقتصادي مشترك را بين صنايع منجر مي شود

غلامرضا سليماني گفت: ارائه خدمات نرم افزاري به صنايع بخصوص صنايع كوچك و متوسط بخشي از وظايف شركت شهركهاي صنعتي مي باشد كه به منظور تقويت اين صنايع در جهت ارتقا محصول و دستيابي به بازارهاي هدف مي باشد.

وي افزود: توسعه كارآفريني و منابع انساني واحدهاي صنعتي از مهمترين فعاليتهاي حوزه صنايع كوچك مي باشد كه از طريق توسعه و ترويج فرهنگ كارآفريني ، مساعدت در برگزاري تورهاي صنعتي و بازديد از واحدهاي صنعتي موفق، آموزش شاغلين واحدهاي صنعتي ، هماهنگي و استقرار شركتهاي مشاوره اي ، آموزشي ، مراكز فني و حرفه اي و كار و دانش در شهركهاي صنعتي و مراكز خدمات فناوري انجام مي گيرد.

غلامرضا سليماني تصريح كرد: به منظور تقويت و بهره برداري شايسته از صنايع بومي ، خوشه هاي صنعتي در هر منطقه شناسايي، ايجاد و توسعه يافته و از طريق عامل توسعه خوشه صنعتي آموزش هاي مورد نياز به اعضا ارائه مي گردد.

وي ادامه داد: طراحي و تشكيل نظام پيمانكاري فرعي در راستاي توسعه پيوند بين واحدهاي صنعتي كوچك ، متوسط وبزرگ و پياده سازي اين مدل كه موجب ارتقا سطح كيفي توليدات، بروز خلاقيت و نوآوري وايجاد روحيه مشاركتي در صنعتگران مي شود يك ديگر از اقدامات موثر در معاونت صنايع كوچك مي باشد.

در ادامه علي سليماني مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي توسعه بازار و همكاريهاي بين المللي را از ديگر وظايف معاونت صنايع كوچك در شركت شهركهاي صنعتي معرفي كرد و افزود: توسعه همكاري بين المللي ، كمك به بازاريابي توليدات صنايع كوچك در داخل و خارج از طريق كمك به صنايع به منظور شركت در نمايشگاههاي مختلف، هماهنگي ارتباطات و بازديد هاي متخصصين ، مسئولين و دولتمردان خارجي از توانمنديهاي بخش صنعت وانعقاد تفاهم نامه هاي خارجي و كمك به بهبود كيفيت محصولات توليدي و ارتقا كيفيت صادرات با امكانات آزمايشگاهي معتبر و مرجع از جمله اقدامات در اين رابطه مي باشد.

توسعه خدمات نرم افزاري و فناوري، توسعه اطلاع رساني در زمينه صنايع كوچك و شهركها و نواحي صنعتي ، ارتقاء سطح بهره وري در صنعت، ارائه خدمات كلينيكي و جلب مشاركتهاي تشكلهاي صنعتي در تصميم گيريها وامور اجرايي مرتبط با توسعه صنايع كوچك از ديگر فعاليتهاي معاونت صنايع كوچك مي باشد كه مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي به آن اشاره كرد.

وي در ادامه در رابطه با خدمات حمايتي معاونت صنايع كوچك افزود: خدمات فني و اعتباري، حمايت از ايجاد مراكز خدمات فناوري و كسب و كار در شهركهاي بزرگ صنعتي و شهركهاي فناوري، حمايت از ايجاد مجتمع هاي فناوري و خدمات نرم افزاري در شهرهاي بزرگ و حمايت از پايان نامه هاي دانشجويي مرتبط با صنعت از جمله اين برنامه ها مي باشد.

علي سليماني با اشاره به حمايت حوزه صنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي از صنايع کوچک براي حضور در نمايشگاههاي داخلي و خارجي اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه ملي توانمنديهاي ساخت داخل براي اولين بار در استان خراسان رضوي با حضور صنايع مولد و زيربنايي مستقر در شهركهاي صنعتي 20 استان كشور از اقدامات حوزه صنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي در حمايت از صنايع داخلي مي باشد.

وي افزود: تسهيل شرايط ارتباط بين واحدهاي صنعتي داخل كشور و معرفي دستاوردها و شناسايي ظرفيتهاي توليد به منظور تقويت توليدات داخلي در دستيابي به توسعه اقتصادي از اهداف برگزاري اين نمايشگاه مي باشد.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي در پايان خاطر نشان ساخت: توسعه و تقويت هم جهت خدمات سخت افزاري و نرم افزاري به واحدهاي صنعتي مستقر در شهركها و نواحي صنعتي يكي از راهكارهاي حمايتي مهم در زمينه توسعه صنعتي و شكوفايي اقتصادي مي باشد كه به عنوان اولويت اصلي برنامه هاي شركت شهركهاي صنعتي خراسان رضوي در دستور كار قرار گرفته است../س

برچسب ها: تقویت ، ارتباطات ، بین ، بنگاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.