سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار رژيم صهيونيستي درباره تحرکات حماس در اطراف مرزهاي غزه

فرمانده ارتش رژيم صهيونيستي در منطقه جنوب اعلام کرد بر اساس پيش بيني ارتش ، جنبش حماس قصد دارد در اطراف مرزهاي غزه با جنوب اسرائيل دست به عمليات نظامي گسترده بزند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الرساله نت ؛‌ ژنرال عاموس هاکوهين در مصاحبه با  پايگاه خبري و عبري زبان واللا گفت :« حماس مي کوشد با اجراي عمليات نظامي گسترده در اطراف مرز هاي غزه با اسرائيل شماري از نظاميان اسرائيلي را به  اسارت بگيرد  اما در صورت بروز هرگونه اقدام احتمالي مبارزان حماس ، ارتش اسرائيل با قدرت و قاطعيت پاسخ خواهد داد ».

 ژنرال هاکوهين افزود يک سال پس از جنگ هشت روزه در غزه ، حماس خود را براي نبرد احتمالي آينده با  تل‌آويو آماده مي کند و اين درحالي است ارتش اسرائيل هم  فهرستي از اهداف داخل نوار غزه را براي  حمله احتمالي مهيا کرده است . فرمانده منطقه جنوب فلسطين اشغالي تاکيد کرد ارتش اين رژيم در تلاش است تا با هر گونه حمله احتمالي حماس ،  واکنش فوري نشان بدهد تا همه شهرک نشينان در مجاورت نوار غزه احساس امنيت و آرامش کنند .

عاموس هاکوهين  درباره حفر تعداد تونل هاي زير زميني در غزه گفت :« ما  نمي دانيم چه تعداد تونل در اطراف غزه حفر شده است اما ارتش با همکاري ديگر  ارگان هاي مسئول همه تلاش خود را براي مقابله با آن به کار  خواهد گرفت ».

وي تاکيد کرد تهديد واقعي براي خودروهاي زرهي اسرائيل است که در نزديکي  خط تماس مرزي با غزه تردد مي کنند .ژنرال اسرائيلي يادآوري کرد با گذشت زمان ، تهديد تونل هاي زير زميني  در مرزهاي غزه بيشتر خواهد شد و اسرائيل بايد درپي راه حلي اصولي براي ان باشد .

وي افزود يگان هاي نظامي اسرائيل در جبهه جنوب با غزه در آمادگي و هوشياري کامل هستند زيرا احتمال مي رود حماس از طريق تونل هاي زير زميني دست به عمليات گروگان گيري نظاميان اين  رژيم بزند .

هاکوهين گفت :« ما مراقب مرزها از مسافت 100 متري هستيم  و به خوبي مي دانيم که حماس براي اجراي عمليات گروگان گيري از تونل هاي زيرزميني و سلاح هاي ضد زره استفاده خواهد کرد . »

وي با اشاره به اينکه پس از جنگ هشت روزه پارسال، اسرائيل و حماس با ميانجي گري مصر به توافقنامه اتش بس در غزه دست يافتند و اين توافقنامه طرفين را وادار به خويشتنداري کرد ، گفت :« من به اين آتش بس و ادامه آرامش در منطقه خوشبين نيستم زيرا اين توافقنامه مدت زيادي دوام نخواهد داشت ».

هاکوهين افزود حماس هم  از دو جنگ قبلي با اسرائيل تجربياتي کسب کرده است و مي کوشد طرح ها خود را به شکل هاي جديد و متفاوت عملي کند .

وي اظهار داشت حماس براي حفر بيشتر تونل هاي زير زميني و توليد موشک هاي ميان برد و دور برد ، آموزش زير زميني مبارزان خود و دستيابي به فناوري هاي جديد نظامي تلاش مي کند .

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.