سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

مبارزه با جوندگان در 3.5 هزار هکتار از اراضی استان

مدیرحفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از مبارزه با جوندگان در سطح سه هزار و 500 هکتار اراضی مزارع کشاورزی از ابتدای فصل پاییز خبر داد.

حسین برزگر گفت: طرح مبارزه با جوندگان و آفات عمومی بخصوص انواع موش و ملخ، سالانه در دوفصل بهار و پاییز به مدت چهل روز در هر فصل انجام می شود.
وی، میزان عملیات مبارزه با آفات عمومی در سال گذشته را در سطح حدود هفت هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: برای سال جاری مبارزه با این آفات در سطح شش هزار هکتار پیش بینی شده است.
برزگر تصریح کرد: مدیریت حفظ نباتات به منظور اجرای این طرح حدود 10 تن طعام مسموم و300 لیتر سم مالاتین از بخش خصوصی خریداری و بصورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده است.
وی افزود: شهرستان لردگان با توزیع دو هزار و400 کیلوگرم طعمه در سطح 900هکتار بیشترین و شهرستان اردل با 350 کیلوگرم در سطح 200هکتار کمترین سطح مبارزه با جوندگان را در استان به خود اختصاص داده است.
مدیرحفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: منطقه دوآب صمصامی و بازفت کوهرنگ، ارمند، بارز و شوارز در شهرستان لردگان و سولقان شهرستان بروجن شهرستان های در معرض خطر جوندگان مضر کشاورزی و طغیان ملخ هستند.
وی بیان داشت: به طور متوسط حدود 250 تا 300 هکتار از مزارع استان در معرض طغیان ملخ قرار دارد.
برزگر،  در زمینه طغیان موش نیز گفت: اگر تعداد موش درهرهکتاربیشتر از متوسط 96 موش ورامین یا 400 موش مغان در هر هکتار باشد، مبین طغیان موش در زمین های کشاورزی است.
وی افزود: هم اکنون تمامی شهرستان های استان درمعرض تهدید طغیان موش است.
برزگر اظهار داشت: جوندگان مضر محصولات کشاورزی بخصوص موش علاوه خسارت جبران ناپذیر دربخش کشاورزی، بهداشتی و سلامت جامعه را نیز با خطر مواجه می کند./س
برچسب ها: مبارزه ، جوندگان ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.