سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

«نمادهای عاشورایی؛ تاملی در حکمت پیدایش و پویایی» بررسی می‌شود

دومین نشست علمی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی به «نمادهای عاشورایی؛ تاملی در حکمت پیدایش و پویایی» اختصاص دارد که با حضور عضو هیئت علمی انجمن حکمت و فلسفه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، حجت‌الاسلام مهدی همازاده‌ابیانه اظهار داشت: معاونت پژوهشی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی با در نظر گرفتن مسائل روز در جامعه به بحث و بررسی در موضوعات گوناگون و ارتباط آن با هنر و فلسفه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی در این موسسه بی‌سابقه نیست، تصریح کرد: سال گذشته نیز با حضور اساتید برجسته‌ای مانند دکتر اعوانی و دکتر بینای‌مطلق چنین نشست‌هایی برگزار شده است.

معاون پژوهشی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی ادامه داد: سلسله سخنرانی‌های علمی این موسسه در محور حکمت، هنر و فلسفه از دیدگاه اسلام و از دیدگاه غرب برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز از ابتدای سال تحصیلی، یک نشست علمی با موضوع «پله، راه طولانی تقدس نمایش» با حضور دکتر نیر طهوری برگزار شد که المان‌های معماری مانند پلکان به بحث و بررسی گذاشته شد.

هما‌زاده‌ابیانه خاطرنشان کرد: در این نشست جایگاه پلکان به صورت تاریخی بررسی شد که گذشته از پلکان به عنوان نماد تقدس در ساختمان‌ها استفاده می‌شد ولی اکنون جنبه نمایشی و تشریفاتی پیدا کرده است.

معاون پژوهشی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه در روزهای سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) هستیم نشست علمی این هفته به مبانی فلسفی «نمادهای عاشورایی؛ تاملی در حکمت پیدایش و پویایی» اختصاص دارد.

وی سخنران این نشست علمی را دکتر میثم توکلی‌بینا عضو هیئت علمی انجمن حکمت و فلسفه ذکر کرد و گفت: ساعت 12:30 روز دوشنبه 27 آبان‌ماه سال‌جاری این نشست در موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود./س

برچسب ها: قم ، دومین ، نشست ، علمی ، موسسه ، عالی ، هنر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.