سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته دوم سوپرلیگ بسکتبال؛

اصفهانی‌ها از تهران وارد لیگ می شوند/ اولین بازی ذوب آهن بعد از 18 ماه

هفته دوم سوپر لیگ بسکتبال فردا 27 آبان با حضور دو تیم اصفهانی و اولین بازی فصل تیم‌های افرا و پتروشیمی بندر امام برگزار می شود؛ تیم ماهان دقایقی پیش مجوز حضور در سوپرلیگ را از فدراسیون دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته دوم سوپر لیگ بسکتبال فردا با 2 دیدار در تهران و چهار دیدار در شهرستان‌ها برگزار می شود.
تیم‌های اصفهانی که در هفته اول لیگ به دلیل مشکلات ورودی اجازه بازی پیدا نکردند این هفته با حل این مشکلات اولین بازی خود را در سالن بسکتبال آزادی و مقابل دوتیم تازه وارد لیگ یعنی افرا و نیروی زمینی انجام می دهند.

*اولین بازی ذوب آهن بعد از یک فصل دوری

تیم ذوب آهن بعد از 18 ماه بار دیگر بازی در سالن آزادی را تجربه می کند. ذوبی‌ها این بار ترکیب کاملاً متفاوتی نسبت به آخرین سال‌های حضور دارند و لیگ را با 10 بازیکن آغاز می کنند.

ایمان زندی بعد از سال‌ها دوری از اصفهان بار دیگر به شهر خود برگشته و کاپیتانی تیم را برعهده دارد. اسلاوکو ورانز 230 سانتی متری نیز به همراه بازیکنی مثل "روزبه ارغوان" چهره بلند قامتی به تیم داده اند.

ذوب آهن در هفته اول مقابل افرا خلیج فارس قرار می گیرد که این تیم تهرانی نیز اولین حضور در سوپر لیگ را تجربه می کند.

"فرید زرقی" بازیکن اسبق مهرام با پیوستن به افرا کاپیتانی این تیم را بر عهده گرفت و سونسکای اسپانیایی نیز تنها خارجی افرا در شروع لیگ خواهد بود.

*اولین بازی مدافع قهرمانی در زنجان

تیم پتروشیمی بندر امام با توجه به لغو دیدار هفته اول مقابل ذوب آهن، اولین بازی فصل را در زنجان انجام می دهد.

پتروشیمی نیز امسال دستخوش تغییرات زیادی با تجمع بازیکنان ملی شده و کامرانی، آفاق، سهراب نژاد،‌ کاظمی و نساج پور را از لیست سهمیه‌های الف به خدمت گرفته است.

با توجه به حضور دریک اسپنسر به عنوان سهمیه خارجی، یکی از بازیکنان سهمیه الف باید از ترکیب تیم خط خورده و یک نفر به عنوان سهمیه خارجی معرفی شود که گویا عرفان نساج پور مانند سال‌های گذشته از ترکیب تیم سوپر لیگ خارج می شود.

مهران حاتمی، سرمربی پتروشیمی روز گذشته تاکید داشت: لغو بازی هفته اول به نفع تیم ذوب آهن بوده که تمرینی پیش از لیگ نداشت و پتروشیمی با چند ماه تمرین کاملا آماده شروع لیگ بود.

ترکیب پتروشیمی بندر امام یکی از نکات جالب هفته دوم لیگ است و باید دید مهران حاتمی چه ترکیبی را به عنوان بازیکنان اصلی مورد استفاده قرار میدهد و کدام بازیکنان از تیم بیرون می مانند.

در طرف مقابل پتروشیمی همیاری زنجان قرار دارد که هفته اول باخت به مهرام را در تهران تجربه کرد.

همیاری طی 10 روز گذشته ترکیب خود را با آرن داودی، جفری فرگوسن یار خارجی و سامان ویسی که به تازگی به ایران رسیده، تقویت کرده است.

*اولین میزبان هفت الماس در سوپر لیگ

تیم هفت الماس قزوین بعد از برد ارزشمند هفته اول در گرگان، در هفته دوم میزبان مهرام، نائب قهرمان لیگ است. مهرامی‌ها مجوز بازی "فرید اصلانی" را برای لیگ گرفتند اما شرایط "امیر صدیقی" دیگر بازیکن سرباز تیم هنوز مشخص نیست فدراسیون بسکتبال با توجه به مستندات رأی را به بازی صدیقی در نیروی زمینی داد.

*دو بازی در جنوب

تیم صنایع ماهشهر برای دومین دیدار پیاپی در سوپر لیگ میزبان است. صنایع در هفته اول میزبان قشم بود و در پایان این دیدار 3 بازیکن تیم با مصدومیت به خانه رفتند.

دانشگاه آزاد هم اولین دیدار خارج از خانه را بعد از برد هفته اول انجام میدهد.
تیم ‌های قشم و شهرداری گرگان که هر 2 هفته اول با شکست مواجه شده بودند در این هفته با یکدیگر روبرو می شوند.

*ماهان بالاخره مجوز بازی گرفت

بالاخره ماجراهای فولاد ماهان و فدراسیون بسکتبال با رأی به حضور تیم اصفهانی در لیگ به پایان رسید؛ فدراسیون بسکتبال صبح امروز در جلسه با ساکت، مدیرعامل ماهان موافقت با حضور این تیم در فصل جدید سوپرلیگ را اعلام کرد. ماهانی ها قرار بود صبح امروز برای دیدار با نیروی زمینی راهی تهران شوند.

ماهان اولین دیدار لیگ را مقابل نیروی زمینی در تهران برگزار می کند.

برنامه دیدار‌‌های هفته دوم لیگ 27 آبان؛

همیاری زنجان- پتروشیمی بندر امام
افرا خلیج فارس- ذوب آهن اصفهان
هفت الماس قزوین- مهرام
نیروی زمین- فولاد ماهان
استقلال زرین قشم- شهرداری گرگان
صنایع ماهشهر- دانشگاه آزاد

انتهای پیام/





برچسب ها: تجربه ، تیم ، حضور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.