سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

فاز اول مطالعات آمایش سرزمین قم پایان یافت

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم از اتمام فاز اول مطالعات آمایش سرزمین استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم، سیدرضا دهناد گفت: مطالعات آمایش سرزمین استان با رویکرد جامع‌نگری، دوراندیشی، کل‌گرایی، کیفیت‌گرایی و سازماندهی فضای استان قم انجام شده است و هدف اصلی آن توزیع بهینه جمعیت و فعالیت در سرزمین است به‌گونه‌ای که هر منطقه متناسب با قابلیت‌ها، نیازها و موقعیت خود از طیف مناسبی از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی برخوردار باشد و جمعیتی متناسب با توان و ظرفیت اقتصادی خود بپذیرد.

وی ادامه داد: با تاکید استاندار قم موضوع آمایش سرزمین استان قم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان و نخبگان استان مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفته و در 27 جلد با موضوعاتی همچون جمعیت و مهاجرت، صنعت، فرهنگ، زیربنایی، نظام شهری و روستایی، زیارت و گردشگری، کشاورزی، محیط زیست، سازمان فضایی، توانایی‌ها و محدودیت‌های استان و ... تدوین شده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قم با بیان اهمیت مطالعات آمایش در جهت‌گیری توسعه استان اظهار داشت: این مطالعات به مثابه یک قطب‌نما سیاست، برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را هماهنگ و هدفد‌ار خواهد کرد به گونه‌ای که منابع دولتی و بخش خصوصی با هم‌افزایی و اثربخشی بیشتر در خدمت آبادانی و پیشرفت استان قرار گیرد./س

برچسب ها: قم ، فاز ، مطالعات ، سرزمین ، پایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.