سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد در هفته کتاب

برنامه‌های استان‌های لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد در ایام بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه های استان های لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد در این ایام بدین شهر اعلام شد:
 
تجلیل از 77 نویسنده و شاعر در کهگیلویه و بویر احمد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد در هفته کتاب از 77 نویسنده و شاعر استانی تجلیل می کند. از دیگر برنامه های این استان می توان به برگزاری شب شعر، اهدای کتاب به 110 کتابخانه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقد و بررسی آثار نویسندگان اشاره کرد.

هم چنین آیین انتخاب کتاب سال با موضوعات ادبیات، تاریخ، کشاورزی، علوم اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و روانشناسی در این استان برپا می شود. این برنامه به نویسندگان استانی محدود نیست و نویسندگان غیر بومی نیز می توانند در آن حضور داشته باشند.

پخش برنامه «یک روز، یک کتاب» در کرمانشاه

استان کرمانشاه به مناسبت هفته کتاب در نظر دارد از چند عنوان کتاب استان رونمایی کند. هم چنین برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان و 14 شهرستان دیگر، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با مشارکت موسسات و انجمن های فرهنگی، همایش تجلیل از ناشران و پدید آورندگان فعال در حوزه چاپ و نشر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، خرید کتب از نویسندگان استان، اهدای کتاب به کانون های مساجد، تقدیر از اعضای فعال کانون ها در عرصه کتاب از دیگر برنامه های این استان محسوب می‌شود.
 
استان کرمانشاه با همکاری صدا و سیمای استان در طول برگزاری هفته کتاب برنامه ای با عنوان «یک روز، یک کتاب» را از شبکه استانی پخش می کند که در این برنامه هر روز یک کتاب خوب به بینندگان پیشنهاد می‌شود.
 
راه اندازی کتابخانه برای عشایر لرستان

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برنامه های متنوعی را در طول هفته کتاب در استان برگزار می‌کند. برگزاری نمایشگاه و فروشگاه در مدارس، جلسات نقد کتاب، مسابقه کتابخوانی، همایش از نویسندگان و خادمین نشر، برگزاری ایستگاه نقاشی و انشا نویسی با موضوع کتاب، برگزاری زنگ مطالعه در مدارس، عضویت رایگان در کتابخانه ها، تجلیل از کتابداران و کتاب نمونه سال، همایش شعر از برنامه های مهم این استان به شمار می‌رود.
 
از دیگر برنامه های لرستان می توان به اهدای کتاب و راه اندازی کتابخانه های باز در مراکز روستایی و عشایری و بخش های محروم استان در طول برگزاری هفته کتاب اشاره کرد. هم چنین در استان برای استفاده عموم مردم، کتابخانه باز به مدت یک هفته راه اندازی می‌شود.
 
گفتنی است؛ بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان ماه تا دوم آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.