سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال حادثه تروریستی سراوان؛

ارتقاء امنیت مرز سراوان پیش بینی شده است/اعتبارات لازم برای تامین دوربین‌های مرزی داده شد

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: یكسري اقدامات فني و اطلاعاتي براي ارتقاء امنيت مرزهاي سيستان و بلوچستان پيش بيني شده كه هم اينك در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ دكتر عبدالرضا رحماني‌فضلي در نشست خبری با خبرنگاران در زاهدان گفت: در نظر داریم سیستان و بلوچستان را که یک منطقه استراتژیک و راهبردی است در اولویت توسعه قرار دهیم كه در همين راستا پروژه‌ای در دست مطالعه و بررسی است که در زمان‌بندی کوتاه اجرایی خواهد شد.
 
وي در ادامه، سیستان و بلوچستان را منطقه‌اي مهم برای سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار عنوان كرد و افزود: با توجه به شرایطی که در این استان وجود دارد عدم توسعه یافتگی بزرگ‌ترین مشکل سیستان و بلوچستان است، لذا محور توسعه در طرحي که برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده صرفا اقتصادی است.
 
دبيركل ستاد اظهار داشت: به دنبال جذب سرمایه‌ها و تولید و اشتغال در سیستان و بلوچستان هستیم که این موضوع مستلزم یک اجتماع ملی و منطقه‌ای با پشتیبانی مردم است.
 
رحماني‌فضلي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: حجم بالای ترانزیت مواد مخدر از طریق سیستان و بلوچستان، این استان را به اولویت اول وزارت کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر تبدیل کرده و اعتبارات ویژه‌ای در زمینه درمان و پیشگیری از اعتیاد برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.
 
وی گفت: باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ویژه از گسترش ترانزیت مواد مخدر از طریق مرزهای آبی کشور جلوگیری كرد.
 
دبيركل ستاد در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: خلاءهاي مرزي سراوان به زودي رفع شده و مرزهاي سيستان و بلوچستان با جديت و دقت بيشتري كنترل مي‌شود.
 
رحماني فضلي اضافه كرد: در زمینه موضوع حادثه تروریستی سراوان با کشور پاکستان دیپلماسی قوی داشته‌ایم و تذکرات لازم داده شده است.
 
وي اعلام كرد: با هدف ارتقاء امنيت مرزهاي سيستان و بلوچستان بخشي از اعتبارات براي تامين دوربين‌هاي مرزي اختصاص يافته و تجهيزات لازم به‌منظور راهسازي در نقاط مرزي سراوان انتقال پيدا كرده است.
 
وي در پايان خاطرنشان ساخت: يكسري اقدامات فني و اطلاعاتي براي ارتقاء امنيت مرزهاي سيستان و بلوچستان پيش بيني شده كه هم اينك در حال اجرا است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.