سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادگستری فارس تاکید کرد

اقامه دعوای شهرداری شیراز علیه تبلیغات نازیباکننده شهر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: شهرداری شیراز علیه افرادی که اقدام به تبلیغات روی در و دیوار شهر می‌کنند، اقامه دعوی کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، قاضی احمد رحمانیان با اشاره به اینکه در این اواخر شاهد افزایش تبلیغاتی در سطح شهر شیراز با عنوان منازل مبله هستیم، اظهار داشت: برخی از این اماکن به محل مناسبی برای ارتکاب جرائم اخلاقی و مالی تبدیل شده بود که با توجه به دستگیری چند باند مفاسد اخلاقی و اجتماعی در این منازل، به منظور پیشگیری از جرائم و مفاسد اجتماعی و اخلاقی با دستور قضایی فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی با عنوان اجاره منازل مبله ممنوع شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: پس از ابلاغ دستور قضایی مبنی بر ممنوعیت فعالیت افراد با عنوان اجاره منازل مبله، با افرادی که دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شوند وفق مقررات قانونی برخوردخواهد شد.

رحمانیان خاطرنشان کرد: با هماهنگی و تعامل خوبی که با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله فرماندهی انتظامی این استان و شهرداری شیراز به عمل آمده دستورات قضایی به منظور جلوگیری از فعالیت این افراد و پلمب این منازل صادر شده است.

وی تصریح کرد: دستور قضایی دیگری نیز برای قطع شماره تلفن‌های همراه افرادی که اقدام به تبلیغ اجاره منازل مبله می‌کنند صادر و در اختیار شرکت مخابرات این استان و نیروی انتظامی قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس همچنین از آمادگی شهرداری شیراز برای پاکسازی این قبیل تبلیغات در سطح شهر خبر داد و افزود: در صورت احراز جرم، علاوه بر تعقیب قضایی این افراد، شهرداری نیز به لحاظ وارد کردن خسارت به سیمای شهر، مجاز به طرح دعوی حقوقی و مطالبه خسارت بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب است.

این مقام قضایی در پایان  تصریح کرد: کسانی که قصد فعالیت سالم در این زمینه را دارند می‌توانند به منظور مصون ماندن از تعقیب قضایی و ساماندهی، به صنف بنگاه‌های معاملات املاک مراجعه کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.