سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ياسوج/

برخی وزرای دولت به روز نیستند / پیشی گرفتن تندروها از اعتدالیون در عزل و نصب‌ها

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مشاهده می‌شود که افراطیون و تندروهای اصلاحاتی از اعتدالیون در عزل و نصب‌های دولت پیشی گرفته‌اند.

حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با بیان مشکلات اقتصادی کنونی کشور و با ذکر این نکته که لازم است همه به دولت برای رفع آن‌ها کمک کنند، اظهار کرد: بحث یارانه‌ها نگرانی مردم را فراهم کرده است که آیا یارانه‌ها به همین منوال پرداخت می‌شوند و یا این که در آینده چه وضعیتی دارد و آیا ممکن است پرداخت آن‌ها قطع شود.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه‌ها 16 بند دارد که 6 تا از آنها منابع تأمین اعتبار یارانه‌ها را مشخص کرده که یک بند از آن مربوط به فروش انرژی و میعانات گازی در داخل کشور است.

ترقی در ادامه اظهارات خود در این خصوص افزود: این موضوع نه ربطی به خارج و نه ارتباطی با صادرات و واردات دارد و فقط میعانات گازی که در داخل به فروش می‌رسد این طبق برنامه سال 92 بیش از 120 هزار میلیارد تومان درآمد آن است در حالی که کل کل هدفمندی یارانه‌ها 42 هزار میلیارد تومان می‌خواهد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: وقتی در دولت می‌گویند این پول را نداریم نشانه این است که اطلاعات درستی از منابع درآمدی به دولتمردان داده نمی‌شود.

ترقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص نحوه چینش وزرای دولت از ابتدا تاکنون تصریح کرد: علی‌رغم این‌که دولت تأکید کرده که از نیروهای با تجربه و کارآمد و دارای سابقه استفاده می‌کند ولی به نظر می‌رسد که بعضی از این افراد سابقه کار اجرایی در این زمینه‌ها را ندارند.

وی در ادامه گفت: بعضی هم ممکن است که سابقه زیاد داشته باشند ولی به روز نیستند و اطلاعات آن‌ها مربوط به 15 سال پیش است و به درد امروز نمی‌خورد و می‌بینیم که مشکلات برخی وزارتخانه‌ها همچنان باقی مانده است.

ترقی با ابراز امیدواری از این که مجلس در نظارت‌ها دقت لازم را داشته باشد کما این‌که تا امروز بد عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: مجلس باید برای حل مشکلات به دولت کمک کند چرا که مشکلات عدیده‌ای در کشور وجود دارد و ما نیز در احزاب سیاسی رغبتی به این که دولت نتواند از پس مشکلات خود برآید، نداریم و همه به دنبال این هستیم که کمک کنیم و امید مردم را ناامید نکنیم.

این فعال سیاسی هرگونه شکست دولت را به ضرر فرهنگ سیاسی مردم دانست و گفت: لازمه موفقیت این است که خود دولت در عمل مسیر اعتدال را در پیش گیرد و در گزینش نیروها دقت لازم را داشته باشد و در برنامه‌ریزی‌ها از کارشناسان متعدد و البته متعهد استفاده کند تا مشکلات کشور سریع‌تر برطرف شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، عزل و نصب‌های دولت را توسط دو گروه تندروی اصلاحاتی و جریان اعتدال دانست و گفت: می‌بینیم که تندروها در این مسیر اعتدالیون را پشت سر گذاشته‌اند و می‌خواهند از آن‌ها عبور کنند چرا که اعتدال را مستأجر چهار ساله‌ای بیشتر نمی‌دانند و به دنبال این هستند که مجلس و دولت آینده را فتح کنند.

ترقی ادامه داد: رقابت اصلی در دولت بین این دو جریان است و می‌خواهند هر یک آینده را خودشان طراحی کنند.

وی به بیکار ننشستن جریان اصولگرا در این هنگامه اشاره کرد و گفت: این جریان فعلا نظاره‌گر امور است و کار خود را هم در موقع مقتضی شروع خواهد کرد و برای آینده برنامه دارد.

ترقی تصریح کرد: ممکن است این جریان در آینده با جریان اعتدال ارتباط خود را تقویت کند و البته جریان اصولگرا به نوبه خود و طبق وظیفه‌ای که دارد هیچ‌گاه اجازه نخواهد داد که انحرافی در مسیر انقلاب ایجاد شود./ج1


برچسب ها: یاسوج ، موتلفه ، اعتدال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.