سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از ترک سیگار خطر "سکته قلبی "یک سوم کاهش می یابد

نتیجه مطالعات نشان می دهند خطر سکته قلبی که در اثر مصرف سیگار افزایش نسبی پیدا می کند، پس از یک سال از ترک به یک سوم کاهش پیدا می کند .

دکتر نصیر دهقان عضو انجمن مبارزه با استعمال دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: همان طور که می دانید، ترک سیگار منافع بسیار زیادی دارد؛ بلافاصله بعد از ترک سیگار، بدن شروع به بازسازی ارگان های مختلف خود می کند. البته بعضی از ارگان های بدن قادر به بازسازی کامل خود در اثر استعمال سیگار نیستند که این مسئله به طول مدت مصرف سیگار بستگی دارد.

وی افزود: اصولا بخش کثیری از خطرات و آسیب های ناشی از مصرف سیگار در 2 تا 3 سال اول پس از ترک، کاهش چشم گیری خواهند داشت.پس از ترک سیگار، کاهش قابل ملاحظه ای در میزان مرگ و میر و ناتوانایی های ناشی از سیگار شامل بهبود نسبی در بیماری های قلبی-عروقی دیده می شود.
 
دهقان تصریح کرد: نتیجه مطالعات نشان می دهند خطر سکته قلبی که در اثر مصرف سیگار افزایش نسبی پیدا می کند، پس از یک سال از ترک به یک سوم کاهش پیدا می کند و بعد از سه تا چهارسال می تواند تقریبا مشابه شخصی شود که سیگاری نبوده است. تصور می شود که کاهش خطر حمله قلبی (انفارکتوس قلبی) بعد از ترک سیگار به دلیل اثرات افزایش انعقاد پذیری ناشی از مصرف سیگار می باشد. البته نکته حائز اهمیت اینجاست که خطر مرگ ناگهانی ناشی از حوادث قلبی – عروقی آهسته تر کاهش می یابند و حدود پنج تا پانزده سال طول می کشد.
برچسب ها: سیگار ، ترک ، سکته ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.