سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

اختلاف میان اعضای گروه مذاکره کننده فرصتی مناسب برای ایران است

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند گفت: امروز اختلاف میان اعضای گروه مذاکره کننده فرصتی مناسب برای ایران است تا پیش از همگرایی آنها از این واگرایی موجود بهره گرفته و روند را به سود خود ادامه دهد.

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مذاکرات روند خود را طی می‌کرد که اختلاف میان 1+5 آنهم در زمان توافق با ورود وزیر امور خارجه فرانسه و بر هم زدن مسائل، جریان گفتگوها را 10 روز به تعویق انداخت.

وی نقش فرانسه در مذاکرات اخیر را نیابت از آمریکا و یا ابزار دستی برای سعودیها خواند .

علاءالدینی تصریح کرد: حال آیا فرانسوی ها به اراده و نیابت از آمریکایی ها محوریت را دست گرفته بودند و یا به ابزار دستی برای عناصری نظیر سعودی‌ها بدل شده بودند، جای پرسش و بررسی بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند تصریح کرد: امروز باید با استفاده از ادبیاتی فاخر فرصت بهانه ها از دشمن گرفت تا غرب که هدف فرسایشی کردن مذاکرات برای افزایش فشارها را دنبال می کند را تسلیم خود کنیم.

وی، پرداختن به ظرفیت های داخلی، استحکام جبهه درونی و اتکا به مردم را سه عنصر مهم در زمینه ارتقای اقتدار نظام اسلامی در مذاکرات پیش رو خواند و افزود: تکرار ادبیاتی با این مضمون که "غرب باید فرصت به دست آمده را غنیمت شمرده و آن را از دست ندهد و اینکه ما به غربی ها اعتماد نداریم"، باید در دستور کار قرار گیرد.

علاءالدینی اضافه کرد: هرگز نباید فراموش کرد که نتیجه مذاکرات برای غرب حیاتی تر از ایران است، چراکه غرب با اقتدار ایران می تواند قدرت منطقه ای خود را در قبال ارائه امتیازاتی در مذاکرات پیش رو تأمین کند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه دماوند، منافع ایالات متحده و اسرائیل را در یک راستا دانست و افزود: اگر امروز اسرائیل در روند مذاکرات به "کاسه ای داغ تر از آش" بدل می شود، از روی واهمه صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: بیان این موضوع از سوی تئوریسین‌های آمریکایی با مضمون "اگر اسرائیلی در منطقه خاورمیانه نبود، ما اسرائیلی دیگر در این منطقه می ساختیم" نشان دهنده و مؤید تشریک منافع این دو است.

علاءالدینی تصریح کرد: رئیس جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره‌کننده کشورمان با توجه به تجربیات ارزنده هشت سال دفاع مقدس می‌توانند با پشتوانه رهبری و ملت از مواضع به حق ایران اسلامی با تمام اقتدار و بهره گیری از نرمش قهرمانانه در میدان دیپلماسی دفاع کرده و به نتیجه برساند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.