سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

مرحوم حبیب الله عسکراولادی یک انقلابی باسابقه، پابرجا و شناخته شده بود

مدیرمسؤول روزنامه کیهان درباره مرحوم عسگراولادی گفت: سابقه آشنایی ام با آن مرحوم به پیش از انقلاب اسلامی و زمان زندانی شدن در زندان های رژیم طاغوت باز می گردد.

حسین شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: آن مرحوم یکی از پایه های اساسی انقلابیون در زندان بود که همواره مقاومت و ایستادگی اش به سایر زندانیان روحیه می داد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: مرحوم عسکراولادی از السابقون و پیشقراولان نهضت اسلامی و پیوستن به امام راحل بود و ارتباط بسیار نزدیکی با آن حضرت داشت.

وی به ذکر خاطره ای از آن مرحوم در زندان پرداخت که از ارتباطشان با امام(ره) و تفکرات آن حضرت می گفت که نگاهشان به یک انقلاب اسلامی فراگیر بود.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان افزود: آقای عسکراولادی از افراد بسیار مؤمن و ممتازی بود که همواره در دیدارها رفتاری گرم و صمیمانه داشت.

وی گفت: در یکی از دادگاه ها آقای عسکراولادی از اعضای هیأت منصفه بود و وقتی به دادگاه وارد شدند برخلاف رویه همیشگی خیلی سرد سلام کرد.

شریعتمداری اضافه کرد: این از تدین آقای عسکراولادی بود که در جایگاه قضاوت فرقی بین حضار قائل نمی شدند و همین خاطره کوتاه گویای اخلاق سیاسی ایشان است.

مرحوم ˈحبیب الله عسگراولادیˈ فرزند حسین در سال 1311 شمسی، در خانواده ای متدین و از پدر و مادری اهل دماوند، در تهران متولد شد.

این انقلابی نستوه و راستین، مجاهد راه حق و یار دیرین امام راحل (ره) و رهبری نظام اسلامی اوایل شهریور ماه 92 به علت نارسایی قلبی و گرفتگی عروق در بیمارستان بستری شد.

عسگر اولادی در نخستین روز از ماه محرم الحرام جاری بعد از پشت سرگذاشتن یک دوره بیماری در بیمارستان ˈدیˈ تهران دعوت حق را لبیک گفت./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.