سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مدعی شد

رشد 97 درصدی واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مدعی شد که واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در این استان، طی 7 ماهه‌ی نخست سال 97 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استانهای یاشگاه خبرنگاران،«علی صداقت‌پور» گفت: رشد واگذاری زمین و نیز افزایش قراردادهای منعقده با صنعت‌گران بیانگر افزایش اشتیاق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و تولید در استان فارس است.

وی افزود: در مدت هفت ماه سال، بیش از 75 هکتار زمین در قالب 240 قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه‌گذاران واگذار شده است که در تعداد قراردادها نیز شاهد رشد 66 درصدی هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از مهم‌ترین عوامل رشد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را شفاف‌سازی و تسهیل در فرآیند واگذاری زمین و تسریع در بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاران، کاهش بوروکراسی‌های اداری و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی و نیز ارتقای قضای کسب و کار اعلام کرد.

صداقت‌پور در ادامه از بهره‌برداری از 55 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در 7 ماهه‌ی سال خبرداد و افزود: با بهره‌برداری از این واحدها در مجموع برای 650 نفر شغل ایجاد شده است.

وی بابیان این‌که این واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، گفت: برای ساخت این واحدها بیش از 280 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، جهرم و فیروزآباد بیشترین آمار واحدهای بهره‌بردار جدید را به خود اختصاص داده‌اند.

صداقت‌پور با بیان این‌که هم‌اینک در 57 شهرک و ناحیه‌ی صنعتی در استان شرایط برای واگذاری زمین و جذب سرمایه‌گذار فراهم است، گفت: در همه‌ی شهرستان‌های فارس حداقل یک شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده است و فارس در زمینه داشتن سرانه‌ی فضای شهرک‌های صنعتی از استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود و در جایگاه دوم قرار دارد.

وی افزود: هم‌اینک 1580 واحد بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشتغالزایی 2128 نفر فعالیت می‌کنند.

صداقت‌پور خاطرنشان کرد: امسال سیاست کیفی‌سازی در شهرک‌های صنعتی و ارتقای سطح خدمات را دنبال کرده‌ایم و امید می‌رود تا پایان سال شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه ارتقای سطح تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران و نیز تحقق «حماسه‌ی اقتصادی» در شهرک‌های صنعتی فارس باشیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: فارس ، زمین ، شهرک ، صنعتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.