سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

کتاب سازنده، موجب بصیرت و اگاهی جامعه می شود

کتاب یکی از ابزارهای مهم آموزشی است که با توجه به اهمیت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه، سالروز درگذشت علامه طلاطبایی در ایران با نام روز کتاب و کتاب خوانی نام گذاری شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران   قم ، علامه طباطبایی به عنوان شخصیتی بزرگ و مفسر قرآن کریم در 24 آبان ماه سال 60 در گذشت و سالروز درگذشت این دانشمند فرزانه در 24 آبان ماه به نام روز کتاب و کتاب خوانی شناخته می شود.

وی در طول عمر خود دانشمندان زیادی را تربیت کرد و آثار گرانقدری از خود بر جای گذاشت و تعمق ژرفی در معارف قرآنی داشت.

سید محمد حسین طباطبایی در طول 79 سال زندگی پر بار خود تلاش های فراوانی برای مقابله با اندیشه های غربی به خصوص مارکسیسم داشت و به اندیشه های دینی در حوزه های علمیه حیاتی تازه بخشید.

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در خصوص شخصیت علامه طباطبایی می گوید: ایشان در تفسیر قرآن کریم، فلسفه و معرفت شناسی تلاش های علمی فراوانی داشت و به عنوان مفسر بزرگ قرآن کریم آثار گرانقدری از خود بر جای گذاشته و در طول حیاتشان در خصوص ولایت و حکمرانی خداوند مجاهدت های علمی بی شماری به ثمر نشاند.

بی شک توجه به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی می تواند در بصیرت و آگاهی جامعه نقش به سزایی داشته باشد که در این زمینه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت درگذشت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتاب خوانی عنوان کرد: بسیاری از ارزشهای دینی و اسلامی را می توان با کتاب به جامعه منتقل کرد.

مرتضی اسماعیل طبا در این باره اظهار داشت: زندگی علامه طباطبایی باید برای بسیاری از حوزیان و دانشجویان به خوبی تبیین شود تا با الگوگیری از چنین شخصیت هایی بتوانیم فرهنگ ارزشمند کتاب را در جامعه تبیین کنیم.

با توجه به اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی لازم است رسانه ها نیز در راستای معرفی کتاب های مفید راهنمایی کنند چه بسا کتاب های فاقد ارزش گاه می تواند مخرب باشد و زمینه انحراف و انحاط را به خصوص در جوانان ایجاد نماید/س

برچسب ها: قم ، کتاب ، سازنده ، بصیرت ، آگاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.