سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطری برای نقاشی با ورود رنگ‌های چینی

رنگ‌های چینی و هندی دلیل کاستن از ماندگاری یک اثر نقاشی اصلاً مناسب نیستند.

"منصور وفایی"، پیشکسوت نقاشی قهوه خانه‌ای، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:برای رنگ کردن اثر نقاشی قهوه خانه‌ای یا همان خیالی‌نگاری احتیاج به رنگ‌های اصل داریم.
 


وی اظهار داشت: تاکنون از رنگ‌هایی با عنوان وینزو استفاده می‌شد که رنگهای اصل بودند، البته اصل بودن آنها به این معنا نیست که شیمیایی نیستند.
 
"وفایی" تصریح کرد: در طول چندین دهه فعالیت در حوزه نقاشی قهوه خانه‌ای از این رنگها استفاده کرده‌ام اما متاسفانه به تازگی این رنگها دیگر وارد نمی‌شود و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات فراوان شده است.
 
این هنرمند بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید راهکاری برای وارد کردن این رنگ‌ها (رنگ‌های وینزو) پیدا کند چرا که در صورت نبودن این رنگ‌ها، رنگ‌های چینی و هندی وارد می‌شود که رنگ آن جالب و قرمز آنها قرمز و رنگ خون نیست.
 
وی درباره استفاده از رنگ‌های چینی و هندی نیز گفت؛ به هیچ وجه از این رنگ‌ها استفاده نمی‌کنم زیرا این رنگ‌ها اصلا مناسب نیستند و معلوم نیست در آنها چه چیزهایی به کار رفته است.
 
این پیشکسوت نقاش قهوه خانه‌ای افزود: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای وارد کردن رنگ برای این هنر سنتی (نقاش قهوه خانه‌ای) اقدامی نکند و رنگ‌های چینی وارد شود مجبور هستم رنگ را بسازم.
 
وی تصریح کرد: در این صورت ترجیح می‌دهم رنگ سنتی را ساخته و استفاده کنم چرا که برای اثر ارزشمند نقاشی قهوه خانه‌ای باید رنگ اصیل و مناسب استفاده شود نه رنگ چینی که اصلا ثبات و دوام ندارد.
 
وفایی که تنها بازمانده نقاش قهوه خانه‌ای است خاطر نشان کرد: رنگ‌هایی مانند رنگ چینی و هندی پس از چند سال از بین می‌روند و اثر دیگر سال‌های طولانی نمی‌ماند و ماندگار نخواهد بود.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.