سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهادات اخوان المسلمین برای خروج مصر از بحران پس از "مرسی"

اخوان المسلمين مصر خواستار گفتگوي سياسي براي پايان دادن به بحران اين کشور شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ؛ اخوان المسلمين شنبه خواستار گفتگو براي خارج کردن اين کشور از بحران سياسي شد.

منابع خبری همچنین از پيشنهاد اخوان المسلمين مصر براي مذاکرات با هدف خروج از بحران کنوني اين کشور پس از برکناري محمد مرسي از سمت رياست جمهوري خبر داد. 

اين ائتلاف در بيانيه اي کودتا در مصر را محکوم و با به رسميت شناختن مقامات جديدي که ارتش روي کار آورده اند خودداري کرد .اسلامگرايان مصري از همه نيروهاي انقلابي ، احزاب سياسي و شخصيت هاي سياسي خواست تا گفتگوي عميقي را براي خارج شدن از بحران سياسي کنوني آغاز کنند.

از زمان مداخله ارتش عليه تنها رئيس جمهوري که از راه هاي دموکراتيک در اين کشور انتخاب شده است ، دولت موقت سرکوب شديدي را عليه طرفداران مرسي به پيش مي برد.بيش از هزار نفر ، اکثرا از تظاهرکنندگان طرفدار مرسي از اواسط اوت کشته شده اند و اين درحالي است که هزاران اسلامگرا بازداشت شده اند.

اکثر بازداشت شدگان از رهبران اخوان المسلمين هستند.اين ائتلاف که همچنان هر هفته تظاهراتي را با وجود سرکوب شديد برگزار مي کند ، « مخالفت صلح آميز» را توصيه کرد و خواستار « پايان خونريزي » و توقف تبليغات کينه توزانه در رسانه ها » شد.اين ائتلاف پيش از آغاز گفتگو ، آزادي زندانيان و ازسرگيري فعاليت رسانه هاي اسلامگرا که پس از برکناري و بازداشت مرسي در سوم ژوئيه تعطيل شده است ، درخواست مي کند.

در مقابل ، بازگشت مرسي به قدرت که معمولا به عنوان پيش شرط هرگونه گفتگويي مطرح شده است ، اين بار فقط به شکلي گذرا مطرح شد.به اين ترتيب اين ائتلاف بازگشت مشروعيت قانون اساسي و روند دموکراتيک را با حضور همه جنبش هاي سياسي درخواست کرد بدون آنکه هيچ يک از اين جنبش ها اين روند را به خود منحصر کند يا از اين روند کنار گذاشته شود.



انتهای پیام  /
برچسب ها: اخوان ، مصر ، سیاسی ، کشور ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.