سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودروهای حمل و نقل شهری در کاهش آلودگی و ترافیک بسیار موثر است

نماینده شهرداری تهران گفت:خودرو ها و موتور سیکلت های فرسوده در آلودگی هوا نقش اساسی دارند و باید با توقف خودرو های فرسوده عزم جدی انجام شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران وحید نوروزی نماینده شهرداری تهران در نشست کمیته بررسی کاهش آلودگی هوا گفت: شهرداری تهران در این نشست با بسته پیشنهادی حاضر شده است آن هم به این دلیل که یکسری قوانینی برای نحوه ی تعطیلی و اجرای قوانین در خصوص شرایط  اضطرار وجود دارد.

به عنوان مثال در هوایی که ذرات آن  بالای دویست  است باید مدارس تعطیل و طرح زوج و فرد اجرا شود اما در هفته گذشته نشست کاهش آلودگی هوا در شرایطی برگزار شد که آلودگی هوا در حد 150 بود. اما با تدبیر کمیته هوا به شرایط سالم برگشت. 

نوروزی با بیان اینکه نبض شهر بر عهده شهرداری تهران است تاکید کرد: به جای کنترل طرح زوج و فرد از درب خانه بهتر است هفت هزار خودرو که به اندازه دو میلیون و 500 خودروی پیکان آلودگی هوا را تشدید می کند متوقف شود.

نماینده شهرداری تهران با اشاره به اینکه مسئولین امر باید هر جا پیکان و خودروی آلاینده ای را دیدند متوقف کنند گفت: در این بین نبایست از شدت موتور سیکلت ها در آلودگی هوا را نادیده گرفت و ممنوعیت تردد را در طرح ترافیک هم شامل موتور سیکلت ها شود.

نوروزی تغییر در ساعت کاری ادارات را یکی از راهکارهای اساسی دانست و افزود: ساعت کاری مراکز نظامی 6:30 ، مدارس7:30، ادارات 8:30 و بازار ساعت 10 است و سرویس های ادارات می توانند د ر کاهش آلودگی هوا و ترافیک نقش کلیدی داشته باشد.

نوروزی نقش اتوبوس های تندرو را یکی از عوامل اساسی و موثر در حمل و نقل شهری عنوان کرد و افزود: در پی آغاز به کار اتوبوس های تند رو در خط شهید همت هستیم .

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته ، شرایط ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.