سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکایت "سیاریحون" از نهضت میرزا کوچک خان جنگلی در حوزه هنری

نمایش "سیاریحون"، نوشته حمید ابراهیمی و کارگردانی پژمان کاشفی، از سه‌شنبه، 28 آبان‌ماه، ساعت 18 اجرای عمومی خود را در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز می‌کند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، پژمان کاشفی، کارگردان این اثر نمایشی، اظهار کرد: نمایش "سیاریحون" را حدود هشت سال پیش حمید ابراهیمی به صحنه برده بود که من نیز در آن پروژه همکاری داشتم. از آنجا که این متن را خیلی دوست داشتم و اکنون، زمان را برای اجرای دوباره آن مناسب دیدم، تصمیم گرفتم این متن را امسال در بیست و دومین جشنواره‌ سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" شرکت دهم که به لطف خدا اجرای این نمایش در جشنواره با استقبال مخاطبان و تماشاگران مواجه شد.

وی در مورد تغییرات ایجاد شده در اجرای "سیاریحون" نسبت به اجرای هشت سال پیش توضیح داد: در این کار از ایده‌های حمید ابراهیمی عزیز، بسیار استفاده کرده‌ام و با اینکه او در این پروژه همراه ما نبود، ایده‌هایش همچون ایده‌های یک استاد راهنما در روند تکمیل کار من موثر بود، ولی با این حال تغییراتی را در اجرا و قسمت‌هایی از متن ایجاد کرده‌ایم که گرچه حمید ابراهیمی به عنوان نویسنده چندان موافق آن نبود، اما فکر می‌کنم توانسته‌ایم با این تغییرات، جذابیت‌های کار را مضاعف کنیم.

پژمان کاشفی در پایان اذعان کرد: در مقام کارگردان از نمایشی که آماده کرده‌ایم، بسیار راضی ام و امیدوارم تماشاگران نیز از تماشای آن لذت ببرند.

گفتنی است، "سیاریحون" داستانی برگرفته از کتاب «گیله‌مرد» بزرگ علوی است که به مقاومت "آگـُل"، از همرزمان میرزا کوچک‌خان جنگلی، در مقابل زورگویی‌های خان می‌پردازد.

این نمایش با حضور در بیست و دومین جشنواره‌ سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" توانست جایزه‌ اول بازیگری زن و جایزه‌ اول بخش موسیقی را از آن خود کند.

ابوالفضل حاجی‌علی‌خانی، ندا گلرنگی، سپهر گودرزی، مصطفی اکبری، حمیدرضا طوبایی، شقایق فتحی و جمال فؤادیان از جمله بازیگران این نمایش اند. ضمن اینکه طراحی صحنه‌ این اثر نیز بر عهده‌ علیرضا مهران بوده و ساخت موسیقی، که به صورت زنده اجرا می‌شود، نیز از سوی سعید رضایت انجام گرفته است.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.