سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید "عريقات" بر تمایل تشکيلات خودگردان برای ادامه گفتگوهاي صلح

مذاکره کننده ارشد تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرد با وجود اقدامات خصمانه و توسعه طلبانه دولت رژيم صهيونيستي ، تشکيلات خودگردان به ادامه مذاکرات سازش با اين رژيم پايبند است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما ؛  صائب عريقات گفت :« رهبري فلسطين بر اساس ايمان و اعتقادي که به اهميت برقراري صلحي عادلانه و فراگير دارد ، به ادامه گفتگوها با طرف اسرائيلي پايبند است و با وجود همه اقدامات دولت اسرائيل و جنایت هاي اين رژيم در نقض حقوق مردم فلسطين و اشغال اراضي آنان، ما به ادامه گفتگوها با هدف دستيابي به آرمان ملت فلسطين که همان تشکيل کشور مستقل است ،  پايبند هستيم ».

عريقات روز جمعه در ديدار با سناتور هلندي تيني کوکس مسئول کميته امور سياسي و دموکراتيک در مجمع پارلماني شوراي اروپا در رام الله گفت ما به اهميت برقراري صلحي عادلانه و فراگير در منطقه ايمان کامل  داريم و جنايت هاي رژيم صهيونيستي هرگز ما را از ادامه گفتگوهاي صلح باز نمي دارد. عريقات در اين ديدار جزئياتي از نتايج دور جديد گفتگوهاي مستقيم با  تل آويو با ميانجي
 گري آمريکا را به اطلاع مقام اروپايي رساند . مذاکره کننده ارشد تشکيلات خود گردان افزود  رژيم صهيونيستي در حين برگزاري گفتگوهاي صلح شماري از فلسطينيان را کشته و تعدادي از خانه آنان به ويژه در شرق بيت المقدس  را خريب کرده است .

 وي افزود تل‌اويو  در اين مدت همچنين بخش هاي از زمين هاي مردم فلسطين را در کرانه 
 باختري رود اردن و شرق بيت المقدس مصادره و فلسطينيان را مجبور به ترک خانه هاي شان 
 کرده است .

 عريقات اظهار داشت اقدامات رژيم صهيونيستي سبب بي اعتمادي فلسطينيان به دولت فعلي رژيم صهيونيستي به رياست بنيامين نتانياهو شده است و آنان را نسبت به برقراري صلحي عادلانه و فراگير بر اساس قوانين و قطعنامه هاي بين المللي  مايوس کرده است .

عريقات در اين ديدار از حمايت مستمر اروپائي ها از  مردم فلسطين  به ويژه پشتيباني از تجربه برقراري دموکراسي در اراضي فلسطين  قدرداني کرد . در همين حال رياض مالکي وزير امور خارجه فلسطين در کرانه باختري رود اردن اعلام کرد  تشکيلات خودگردان تاکنون تصميمي درباره توقف گفتگوهاي صلح با اسرائيل نگرفته است .

رياض مالکي افزود  طرف فلسطيني تمايل زيادي به ادامه گفتگوها و به نتيجه رسيدن آن دارد زيرا اين گفتگوها بايد  به پايان اشغالگري اسرائيل و تشکيل کشور مستقل فلسطين منجر شود .وي تصريح کرد جامعه بين المللي اسرائيل را براي توقف طرح هايش در زمينه توسعه شهرک سازي در اراضي فلسطين به ويژه در شرق بيت المقدس تحت فشار بگذارد . وزير امور خارجه فلسطين تصريح کرد برخي ادعاهاي مطرح شده درباره درخواست  رام الله براي  توقف گفتگوهاي صلح با تل آويو ، بي اساس است .

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.