سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

پرندگان مهاجر به کرمانشاه آمدند

معاون محیط طبیعی و منابع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه، از ورود پرنده های مهاجر به تالاب ها و آبگیرهای استان خبر داد و گفت: مردم هوای پرنده های مهمان را داشته باشند.

کاظم علی زاده گفت: ورود پرنده های مهاجر از اوایل هفته جاری به استان آغاز شده و ظرف هفته های آینده تعداد پرنده های مهاجری که به استان وارد می شوند بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اردک سانان، غاز خاکستری، حواصیل ها و باکلان ها از جمله این پرنده ها هستند.

به گفته این مسئول اردک سانان و غازهای خاکستری در محدوده سد سلیمان شاه، اردک سانان و حواصیل ها در سراب شیان و اردک ها و باکلان ها در تالاب هشیلان ساکن شده اند.

معاون محیط طبیعی و منابع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: برخی دیگر از پرنده های مهاجر نیز با توجه به شرایطی که دارند در سایر آبگیرها استان ساکن می شوند.

علی زاده معتقد است برخی از این پرنده ها از مرز عراق و یا مناطق سردسیر سیبری و شوروی که شرایط آب و هوایی و غذایی مناسبی در فصل سرد ندارند وارد استان می شوند و زمان ماندگاری آنها در استان کرمانشاه کاملا مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این پرنده ها ممکن است بنا به دلایلی از جمله ناتوانی در پرواز و یا مناسب بودن شرایط زیستی در استان ماندگار و بومی شوند و اقدام به جوجه ریزی کنند.

معاون محیط طبیعی و منابع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه این پرنده های مهاجر را سرمایه های طبیعی و جهانی و متعلق به همه دانست و از مردم خواست با این پرنده ها مهربان باشند./ز


برچسب ها: کرمانشاه ، پرندگان ، مهاجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.