سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کسب رتبه برتر یکی از شرکت های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل

شرکت دانش بنیان کاشفان نیلفام، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رتبه برتر کشوری در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل، شرکت دانش بنیان کاشفان نیلفام مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به کسب رتبه برتر کشوری با ارایه فناوری پکیج نوین تصفیه بیولوژیکی فاضلاب های صنعتی و بهداشتی به روش رشد تلفیقی شد.

پکیج های تصفيه بيولوژيكي توليدي در داخل کشور معمولا از روش هاي متعارف هوازي از قبيل لجن فعال از نوع هوادهي ممتد استفاده مي‌نمايد كه با توجه به ملاحظات بهره برداري، اقتصادي، اقليمي، انرژي و نداشتن بازدهی كافي از لحاظ استانداردهای زيست محيطي مورد استقبال جدي قرار نگرفته است.

لذا به منظور رفع مشكلات موجود و همگام بودن با فناوری تصفيه كشور هاي پيشرفته، در پكيج­هاي نوين تصفيه بيولوژيكي (ثبت شده به شماره 65544 در اداره ثبت اختراع و مالکیت­های فکری) از فرآيند هاي تصفيه بي هوازي و آنوكسيك و هوازي بصورت تركيبي و با بهره‌گيري از مزاياي رشد تلفيقي (رشد معلق و چسبيده بر روي آكنه‌ها) و بافل بيوراكتور ها بصورت همزمان بهره گرفته مي‌شود.

گفتنی است، جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل با هدف تجاری سازی فناوری و محصولات دانش بنیان در عرصه ملی 11 تا 14 آبانماه جاری برای چهارمین سال متوالی توسط معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد و شرکتهای دانش بنیان داده پردازی شعله آریا، ارمغان فناوری قرن، فراکوش سپاهان، کاراپالایه، راه سبز چهلستون، نانو واحد صنعت پرشیا، رهجویان آینده نقش جهان و پارسیان پویا پلیمر، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دراین نمایشگاه دستاوردهای خود را عرضه کردند./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.