به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دریافتهاند که در زمینه روانشناسی رنگها در عکاسی، رنگ آبی بیشترین میزان تأثیر و علاقهمندی را در مخاطبان به وجود میآورد.
گفتنی است، وجود رنگ آبی در عکس باعث جلب توجه بیشتر به میزان ۲۴ درصد میکند.
بررسیها نشان میدهند: دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی بیش از ۸ میلیون عکس و بررسی ویژگیها و تحلیل و آنالیز آنها بدست آوردهاند.
در انتهای لیست علاقهمندی رنگها در عکاسی دو رنگ قرمز و نارنجی وجود دارند که کمترین میزان جذب شدن مخاطب را به همراه دارد.
پژوهشگران همچنین به افرادی که میخواهند عکاسی کنند و عکسهای ماندگار تولید کنند توصیه میکنند تا حتما از رنگ آبی در عناصر عکس استفاده نمایند.
این کشف میتواند تحولی عظیم در صنعت بازاریابی ایجاد نماید.
براساس تحقیقات صورت گرفته افراد از عکسهایی با زمینه خالی نیز استقبال میکنند و به عکسهای شلوغ با رنگهای جذاب به ویژه آبی علاقه دارند.
همچنین روانشناسان دریافتهاند که استفاده از فیلترهای لنز که صفحه را مات و کدر میکنند نیز از علاقهمندی افراد به آن نوع عکسها میکاهد.
انتهای پیام/