سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بی‌کفایتی بنی‌صدر دلیل اصلی اشغال سوسنگرد بود

امام جمعه خوی دلیل اصلی اشغال شهر مرزی سوسنگرد را، خیانت و بی‌کفایتی بنی‌صدر، رئیس جمهور وقت در زمان آغاز جنگ تحمیلی بیان کرد.

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به فرا رسیدن 26 آبان ماه، سالروز آزادسازی سوسنگرد، اظهار داشت: این روز باید به عنوان یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران برای نسل‌های آینده نیز بازگو شود.

وی با استناد به آیات قرآنی، تبیین حوادث تاریخی را سرمشق بزرگی برای افراد عنوان کرد و افزود: با مرور این وقایع می‌توان ضمن کسب تجربه، یاد ارزش‌ها و افتخارات بزرگ را در میان جوانان زنده نگه داشت.

موسوی شکوری دلیل اصلی اشغال شهر مرزی سوسنگرد را، خیانت و بی‌کفایتی بنی‌صدر، رئیس جمهور وقت در زمان آغاز جنگ تحمیلی بیان کرد و افزود: با آغاز جنگ تحمیلی این شهر نیز به اشغال رژیم بعثی عراق درآمده بود.

وی به نقش کلیدی امام خمینی(ره) و شهید چمران در آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و افزود: طی عملیاتی منسجم توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی و گروه‌های وابسته به شهید چمران، این شهر در 26 آبان ماه 1360 آزاد شد.

امام جمعه خوی تصریح کرد: این نیروها که از بیست و هشت شهریور ماه همان سال پیشروی‌های خود را از شمال و جنوب جاده حمیدیه آغاز کرده بودند، سرانجام پس از تلاش‌های مستمر توانستند این قسمت از خاک کشور را از دست دشمنان آزاد کنند.

وی تصریح کرد: این عملیات به طور مستقیم، توسط مقام معظم رهبری مدظله و شهید چمران هدایت و فرماندهی می‌شد که لازم است شیوه عملکردی آنان در این زمینه به عنوان الگوی رفتاری در جامعه مطرح شود.

موسوی شکوری ادامه داد: آزادسازی سوسنگرد به دنبال دستور مستقیم از سوی امام خمینی(ره) و در اوج مظلومیت رزمندگان اسلام اتفاق افتاده است./س

برچسب ها: اشتغال ، خوی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.