سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

عظمت فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی را از تهدیدات بیمه کرده است

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: عظمت پیام و فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی را از تهدیدها و آسیب‌های مختلف مصون نگه داشته و زمینه یک حرکت تحولی را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام کریم قیاسی افزود: لحظه به لحظه حادثه عظیم کربلا درس و آموزه‌ای برای مسلمانان است چرا که امام حسین (ع) با حرکت تاریخی خود نشان داد که هرگز نباید در برابر ظالمان و رهبران ناصالح دنیا سکوت کرده و یا سخنی به میان نیاورد.

وی با بیان اینکه بعد از رویداد تأسف‌بار ظهر عاشورا پرچمداری قیام امام حسین (ع) با هدایت حضرت زینب (س) و امام زین‌العابدین (ع) به نسل‌های بعدی انتقال یافت، تصریح کرد: حقایق عاشورا بدون استقامت حضرت زینب (س) قطعاً وارونه انتقال می‌یافت و آن‌گونه که امروز شاهد درک و فهم پیام عاشورا هستیم، نمی‌توانستیم این عظمت واقعی را به دنیا نشان دهیم.

امام جمعه بیله سوار خاطر نشان کرد:‌ حضرت زین‌العابدین (ع) نیز در کمال وفاداری به طریق امام حسین (ع) در خطبه‌ها و سخنرانی‌های خود ابعاد مختلفی از حقایق عاشورا را مطرح کرد تا همه دنیا بدانند که فرهنگ اصیل عاشورایی نشأت گرفته از حقایق اسلام است.

حجت الاسلام قیاسی گفت: در طول تاریخ بسیاری از انسان‌های منفعت‌طلب و راحت‌طلب دنیا اسیر هواهای نفسانی و شیطانی شده و در مهلکه دنیوی سقوط کردند که باید با هوشیاری و آگاهی بکوشیم تا در مسیر این افراد ذلیل و خوار شده قرار نگرفته و با حقیقت فرهنگ عاشورا به سمت حقانیت بیشتر جلو برویم/س.

برچسب ها: اردبیل ، عظمت ، فرهنگ ، عاشورایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.