سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كردستان/

شهدای ایران دانش‌آموختگان دانشگاه کربلا هستند

امام جمعه بیجار گفت: شهدای ایران اسلامی دانش‌آموختگان دانشگاه کربلا و شاگردان برگزیده سرور و سالار شهیدان هستند.

حجت‌الاسلام علی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیجار ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی هدف قیام و نهضت عاشورایی امام حسین (ع) بود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را روشن کرد افزود: این امام بزرگوار شهید راه احیای این فریضتین الهی است و بر ما مسلمانان واجب است به احیای این دو فریضه الهی بی‌تفاوت نبوده و در از ارزش‌های اسلامی پاسداری کنیم.

به گفته امام جمعه بیجار، امر به معروف و نهی از منکر یعنی طرفدار حق بودن و امام حسین (ع) نیز با هدف احیای این مهم در برابر ظلم و ظالم ایستادگی کرد و با ایثار و از خودگذشتگی درس آزادمردی و آزاداندیشی را به همگان آموخت.

مرادی با بیان اینکه جنگ در صحرای کربلا رویارویی تفکرها و اندیشه‌ها بود، خاطرنشان کرد: صحرای کربلا رویارویی حق علیه باطل بود.

وی تصریح کرد: حادثه عاشورا درس آزادگی و آزادمردی و ایستادگی، ایثار و مقاومت در برابر ظلم و ظالم را به تمام جهانیان در تمامی ادوار تاریخ آموخت.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه شهدا از مکتب امام حسین درس ایثار آموختند اضافه کرد: شهدای ایران اسلامی نیز درس‌آموختگان و شاگردان مکتب کربلا و امام حسین(ع) هستند.

حضور مردم در عزاداری‌ها این ایام از دستاوردهای قیام عاشورا است

این مسئول در ادامه با تقدیر از برگزاری مراسم‌های عزاداری باشکوه توسط مردم بیجار گفت: حضور در مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) برای پاسداشت دستاورد مهم، یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر و پاسداشت ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است.

مرادی همچنین ضمن تقدیر از برگزاری نماز ظهر عاشورا و شرکت جمع کثیری از مردم متدین و دلداده مکتب حسینی(ع) بیان داشت: قیام امام حسین (ع) برای زنده نگه داشتن فریضه‌های الهی بود و نماز نیز از مهم‌ترین فریضه‌هاست و اقامه آن بر هر مومنی واجب و کوتاهی از آن گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت یکی از مهم‌ترین اهداف حماسه عاشورا است متذکر شد: امام حسین(ع) در میدان جنگ و کارزار عاشورا و در میان هیاهوی دشمنان و جنگی نابرابر اقامه نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای دشمن، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و درس رشادت و دینداری و خدامحوری را به مسلمانان آموختند.

امام جمعه بیجار  در پایان اذعان داشت: درک هدف درس نهضت و قیام امام حسین(ع) و حرکت در مسیر آن موجب رستگاری جامعه مسلمین خواهد شد./ج1

برچسب ها: مراسم ، تقدیر ، نهضت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.