سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در کشور؛

طراحی و ساخت سامانه رادار تجاری باند

پژوهشگران پارک علم و فناوری پردیس موفق به طراحی و ساخت سامانه رادار تجاری باند S در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ این سامانه رادار تجاری باند S به منظور مراقبت از سواحل و بنادر کشور همچنین ناوبری برای نصب روی کشتی‌ها، نفتکش‌ها و شناوردهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، چنانچه این محصول به جهت برخورداری از باند فرکانسی S در شرایط نامساعد جوی از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است، همچنین این محصول، در کنار سامانه‌های تجاری باند X به نیاز کاربران پاسخ نسبت می‌دهد. 

بنابراین گزارش: با بومی سازی دانش حتی طراحی و ساخت این سامانه، نیاز به خرید محصول از کشورهای بیگانه مرتفع و علاوه بر رفع نیاز داخل، امکان ارائه خدمات پس از فروش گسترده نیز فراهم شده است. 

بنابراین گزارش: دانش فنی بومی، قابلیت‌های متناسب با نیاز کاربران، گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین رفع نگرانی کاربران برای ادامه تأمین این سامانه، از مزایای طرح می‌باشد که قیمت تمام شده نمونه داخلی این محصول در حدود یک دوم معادل نمونه خارجی است که به همین نسبت موجب صرفه جویی ارزی می‌گردد. 

بر اساس این گزارش: تأمین این محصول در گذشته به طور کامل از خارج از کشور بوده است که با اعمال تحریم‌های بین المللی ورود آن به کشور ممنوع گردید ولی در حال حاضر علاوه بر رفع کامل نیاز داخل، امکان صادرات نیز فراهم شده است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: طراحی ، رادار ، تجاری ، شناور ، بنادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.