سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير" نفت" در گفتگوي اختصاصي با باشگاه خبرنگاران؛

حذف تحريم ميدان مشترک ايران و انگليس تنها نشانه خوبي است

زنگنه با اشاره به حذف تحريم ميدان مشترک ايران و انگليس در درياي شمال گفت: اين ميدان، ذخاير کمي داشته و ميدان کوچکي است ولي برداشتن تحريم آن تنها نشانه خوبي است، بايد صبر کرد و ديد بعدا چه اتفاقي مي افتد.

بيژن نامدار زنگنه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: براي ايجاد شغل فقط نبايد دنبال اين بود که افراد حتما کارمند دولت شوند، اين روش گران و کم بازده است.
  
وزير نفت در مورد افزايش نيروهاي شاغل در صنعت "نفت" بعد از دوران مسئوليت خود در دولت هشتم گفت: در آن زمان نود هزار نفر در صنعت نفت مشغول به کار بودند اما اين عدد امروز به 140 تا 240 هزار نفر رسيده است. ضمن اينکه در خود ستاد وزارت نفت تعداد شاغلين از 150 به 800 نفر رسيده است. 

زنگنه افزود: نيت خير داشتن در همه کارها امري است ضروري در مورد بحث اشتغال هم اين موضوع صادق است، ولي اين امر نيازمند سواد و عقل لازم بوده و اگر فاقد اين دو مولفه مهم باشيم مسائل کشور حل نخواهد شد. 

وي در مورد توجه به مشکلات پيرامون نيروهاي قراردادي و شرکتي وزارت نفت گفت: پس از عبور از اضطرارهاي پيش رو به اين موضوع نيز خواهم پرداخت، چرا که توجه به مسائل نيروهاي انساني را بسيار مهم مي دانم .

اين عضو هيئت دولت با اشاره به اضطرارهاي موجود تصريح کرد: به طور مثال مسالي همچون مشخص شدن تکليف پالايشگاه‌هاي ستاره خليج فارس، آبادان، پروژه ايران ال ان جي ، بودجه و مسائلي از اين دست را مي توان جزء اضطرارها دانست که مقوله نيروي انساني پس از آنها حتما مورد بررسي قرار خواهد گرفت. 

*** برداشته شدن تحريم ميدان مشترک ايران و انگليس تنها علامت خوبي است 

وزير نفت در مورد برداشته شدن تحريم ميدان مشترک ايران و انگليس در درياي شمال نيز افزود: اين ميدان، ذخاير کمي داشته و ميدان کوچکي است ولي برداشته شدن تحريم آن فقط علامت خوبي بوده ولي نمي‌توان خيلي روي علامت‌ها حساب باز کرد، بايد صبر کرد و ديد بعدا چه اتفاقي مي‌افتد. 

***تحت هيچ شرايط استعفا نمي‌دهم 

زنگنه با اشاره به شايعه استعفاي خود براي بار سوم نيز گفت: استعفا براي بار اولي وجود نداشته که دومين و سومين آن اتفاق بيفتد. بيان اين مسائل تنها براي تخريب و تضعيف شخص من بوده و افرادي را که هدفدار اين اخبار را منتشر مي‌کنند را مي‌شناسم. 

وزير نفت در پاسخ به اين سوال که تحت چه شرايطي حاضر به استعفا است گفت: تحت هيچ شرايطي حاضر به استعفا نيستم و اگر قرار به استعفا بود، اصلا مسئوليت وزارت نفت را قبول نمي کردم، من بچه نيستم بعد از 20 و چند سال وزير بودن و 60 سال سن در مورد تصميمي که مي‌گيرم به اطمينان کامل مي‌رسم. 

*** ترکان، نعمت زاده و سلطانپور را به رئيس جمهور معرفي کرده بودم 

وي افزود: به رئيس جمهور پيشنهادهايي را براي تصدي‌گري اين مسئوليت داشتم به طور مثال آقايان نعمت زاده و ترکان را به عنوان فرد باتجربه و آقاي سلطانپور را به عنوان فردي جوان معرفي کرده بودم. 

*** معاونين جديد از حاشيه امنيت کامل برخوردار نیستند

اين عضو کابينه دولت يازدهم در مورد انتصابات اخير خود در وزارت نفت نيز گفت: معاونين من در دولت هفتم و هشتم تقريبا ثابت بودند و من خيلي اهل تغييرات در زيرمجموعه نيستم، مگر آنکه يا خود معاونين ملاحظه‌اي داشته باشند يا در جايي ديگر کار خوابيده باشد که آنها قادر باشند در آنجا کمک کنند اما اين به اين معني نيست که معاونين از حاشيه امنيت کامل برخوردار باشند. 

 انتهاي پيام/
 

برچسب ها: وزیر ، دولت ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.