سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس خبری مشترک ؛

لاوروف و فهمی بر همکاري دو کشور در عرصه هاي مختلف تاکيد کردند

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری، اعلام کرد نبیل فهمی وزیر خارجه مصر پس از دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در قاهره در کنفرانس خبری مشترک از تمایل برای همکاری مشترک با روسیه سخن گفت و افزود در این دیدار اوضاع منطقه از جمله سوریه و روند صلح خاورمیانه را بررسی کردیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره ، وی به تاریخ طولانی روابط کشورش با روسیه اشاره کرد و از توافق برای تشکیل کمیته ای جهت پیگیری همکاری های مشترک خبر داد و افزود روسیه و مصر در زمینه های نظامی،‌ انرژی و تجارت و سرمایه گذاری همکاری های تاریخی با یکدیگر دارند. 

سرگئی لاوروف نیز در این کنفرانس خبری به روابط دوستی بین کشورش و مصر اشاره کرد و افزود در دیدار امروز مسائل مصر بررسی شد و ما بر تمایل خود برای حفظ ثبات مصر تاکید کردیم. 

وی سفر خود به قاهره را نشان دهنده اهتمام مسکو به تحکیم روابط با قاهره دانست و افزود: در این دیدار درباره دیدار کارشناسان دو طرف و نیز همکاری های تجاری و صنعتی به توافق رسیدیم. تقویت روابط گردشگری بین دو کشور از دیگر مواردی است که درباره آن به توافق رسیدیم. 

وی افزود: در این دیدار مسائل سیاسی و نظامی را بررسی کردیم و درباره دیدارهای کارشناسان دو طرف در زمینه های انرژی و سرمایه گذاری به توافق رسیدیم. 

لاوروف ادامه داد روسیه و مصر درباره برگزاری کنفرانس ژنو 2 دیدگاه های مشترکی دارند. 

وی از مصر به سبب موضع خود در قبال مسئله سوریه و حمایت از رویکرد حل سیاسی بحران این کشور قدردانی کرد. 

لاوروف ادامه داد همکاری های نظامی بین روسیه و مصر محور اصلی گفتگوها بین وزرای دفاع دو کشور در قاهره بود. 

وزیر خارجه روسیه همچنین از طرح عربی برای حل منازعه اسرائیل و فلسطین حمایت کرد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.