سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/با حضور خیل عظیم عاشقان حسینی؛

خطبه معروف عاشورا در حرم مطهر رضوی قرائت شد

خطبه معروف عاشورا با حضور خدام حرم امن رضوی و خیل عظیم عاشقان حسینی در صحن انقلاب حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج (ع) باشکوه بسیاری قرائت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، امشب دسته ویژه عزاداری خادمان امام رضا(ع) از طرف خیابان شیرازی مشهد وارد حرم مطهر رضوی شدند.

همچنین مردم مؤمن و ولایی حریم رضوی همزمان با سراسر کشور در غم از دست دادن علمدار دشت کربلا به سوگ نشسته و گریستند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با نوحه‌سرایی و سخنرانان با بیان فضائل بی‌نظیر سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) جلوه خاصی به مراسم سوگواری و عزاداری مردم شهرستان‌های این استان بخشیدند.

همچنین در عاشورای حسینی، برنامه‌های عزاداری ویژه‌ای در شهر مشهد از همین خیابان‌ها به سمت حرم مطهر رضوی انجام شد.

مردم ولایت‌مدار شهر مشهد مقدس همزمان با سراسر کشور و شهرهای خراسان‌رضوی با عزاداری‌های خود شهادت سید و سالار شهیدان عالم را به سوگ نشستند.

از دیگر رسم و رسوم مشهدی‌ها در این ایام حمل علم‌های آهنی است که میزان ارادت و عشق مردمان این دیار را نشان می‌دهد و راهی برای نزدیک شدن به خدا و همدردی با خاندان عصمت و طهارت است.

هیئت‌های مختلف عزاداری از اقصی نقاط ایران، با حمل علم‌های رنگارنگ، جلوه و زیبایی دیگری را به روزهای باشکوه عاشورا و تاسوعای حسینی دادند.

همچنین مانند سنوات گذشته، نماز باشکوه ظهر عاشورا نیز به همت کانون فرهنگی هنری مسجد جواد الائمه(ع) برگزار شد و عزاداران حسینی، دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی با شنیدن صدای اذان به یاد شهدای کربلا نماز ظهر عاشورای حسینی را به‌صورت گروهی و با جماعت در اطراف حریم رضوی اقامه کردند/س.

برچسب ها: خطبه ، معروف ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.