سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم ايتاليا در اعتراض به سياستهاي دولت

مردم ايتاليا دراعتراض به سياستهاي دولت تظاهرات کردند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مردم ایتالیا در اعتراض به سیاستهای دولت به صورت گسترده تظاهرات کردند.

دولت ایتالیا از مدتی پیش اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی را برای مقابله با مشکلات مالی و بودجه ای به صورت جدی در دستور کار خودش قرار داده است. نتیجه این سیاستها ، تعدیل سیاستهای مالی و هزینه ای دولت بوده که کاهش بودجه بخش خدمات عمومی و دولتی ، مولفه اصلی آن بوده است. مردم ایتالیا روز گذشته در اعتراض به این سیاستها تظاهرات کردند. این تظاهرات به صورت گسترده در شهرهای مختلف ایتالیا برپا شد.

شرکت کنندگان دراین تظاهرات خشم خود را از سیاستهای دولتی ابراز کردند. فعالان اتحادیه های کارگری ایتالیا این تظاهرات گسترده را سازماندهی کرده بودند. در تظاهرات شهر رم، پایتخت ایتالیا، کارگران بخش حمل و نقل برای مدت چهار ساعت از کار دست کشیدند.

حدود یک هزار نفر از اعتضای این اتحادیه در میدانهای مرکزی رم تظاهرات کردند. کانون اصلی تظاهرات روز گذشته ایتالیا، اعتراض به لایحه بودجه سال دو هزار و چهارده دولت بود. به گفته معترضان، در این لایحه بودجه فقط تشدید سیاستهای ریاضت اقتصادی مدنظر بوده و برای حل مشکلات اقتصادی مردم چاره اندیشی نشده است. اعتصاب کارکنان بخش حمل و نقل ایتالیا در روز گذشته باعت ایجاد ترافیک سنگین و سرگردانی مسافران شد.

تظاهرکنندگان تغییر قانون ثبات اقتصادی و اختصاص منابع بیشتر برای شاغلان و بازنشستگان را خواستار بودند. اتحادیه های کارگری ایتالیا برای اعتصاب عمومی کارکنان دولتی در روز جمعه فراخوان داده اند. همسو با بخش حمل و نقل، بخشهای بهداشت و درمان و خدمات ایتالیا نیز فردا دست از کار خواهند کشید . ماه گذشته نیز تظاهرات جنبش مبارزه برای خانه و برخی از احزاب چپگرای افراطی در رم علیه سیاستهای اقتصادی دولت تظاهرات کردند. این تظاهرات که ابتدا به صورت صلح آمیز اغاز شده بود پس از نفوذ عناصر هرج و مرج طلب به خشونت کشیده شد بطوریکه تظاهرکنندگان به دو گروه تبدیل شدند و با یکدیگر درگیر شدند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تظاهرات ، ایتالیا ، دولت ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.