سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز مساجد و هیئات شمال غرب تهران به مخازن تفکیک زباله

معاون امور شهری شهرداری منطقه 2 گفت : همزمان با فرا رسیدن ایام محرم 1500 مخزن و کیسه زباله در بین مساجد و هیئات سطح منطقه توزیع شده و آموزش های لازم در حوزه بازیافت به شهروندان ارائه می شود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علم الهدی  با اشاره  اینکه در  ماه محرم جلسات عزاداری و مراسم های مذهبی در مساجد و حسینیه ها و همچنین توزیع نذورات و غذا که با استقبال مردم همراه است افزود : لزوم توجه به مسائل زیست محیطی به ویژه درحوزه بازیافت و تفکیک زباله از مبدا و جلوگیری از شیوع بیماری های ناشی از تولید زباله ،یکی از دغدغه های مسئولان شهری در این ایام است که با توجه به افزایش ظروف یکبار مصرف به دقت نظر بیشتر مسئولان دسته های عزاداری نیازمند است .
 
 وی به توزیع 1500 مخزن و کیسه زباله از ابتدای ماه محرم اشاره کرد و گفت :  بدین منظور از ابتدای ماه محرم ، 1500 مخزن و کیسه زاله مخصوص پسماندهای خشک در بین مساجد ، هیئات  و ایستگاه های صلواتی در حال توزیع است و تا پایان این ماه ادامه دارد.                                             
 
علم الهدی در ادامه تصریح کرد : همچنین به منظور آشنایی بیشتر شهروندان عزادار و متولیان مساجد و هیئات ؛ 9 ایستگاه اطلاع رسانی در هر ناحیه ، د رکنار تکایا  نحوه چگونگی استفاده از ظروف یکبار مصرف و بازیافت آن را توسط آموزشگران حوزه  بازیافت آموزش داده می شود.                               
 
به گفته معاون امور شهری شهرداری منطقه 2 آشنایی با مبحث بازیافت و چگونگی تفکیک صحیح زباله ، آشنایی با ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر ، آشنایی با مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف از جمله اهداف آموزش های ایستگاه های اطلاع رسانی است . وی در ادامه بیان داشت :  خودروهای مخصوص جمع آوری زباله نیز  در خیابان های اصلی منطقه چون ستارخان ، گیشا  نصر ، فرحزادی ، سعادت آباد و سرو حضور دارند تا جمع آوری بهینه پسماندهای خشک به سرعت صورت گیرد.
انتهای پیام/              
برچسب ها: شهرداری ، محرم ، مساجد ، نذورات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.