سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش کنترل تروریستها بر مناطق جنوب دمشق

به دنبال آزادی بخش های دیگری از مناطق تحت سیطره افراد مسلح در جنوب دمشق، فقط چند منطقه دیگر در دست آنها باقی مانده است و ارتش در حال تکمیل سیطره خود بر اطراف دمشق است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین ؛ ارتش سوریه مناطق الحجیره و حجیره البلد و غربه را در ریف جنوبی دمشق به تصرف خود در آورد. 

دیما ناصیف خبرنگار این شبکه در سوری در گفتگویی از منطقه آزاد شده الحجیره درباره آزادی سه منطقه ای که ارتش سوریه امروز آنها را آزاد کرد گفت: عملیات در این مناطق سراسر شب ادامه داشت و این منطقه تحت گلوله باران توپخانه ای و حمله هوایی ارتش سوریه قرار داشت و در این حملات مواضع افراد مسلح در این منطقه به شدت هدف حمله قرار گرفت.

بیشتر افراد مسلحی که در این منطقه بودند از منطقه سبینه عقب نشینی کرده و به اینجا آمده بودند و علاوه بر این برخی از گروه های مسلح نیز از قبل در این منطقه و نیز منطقه حجیره البلد و غربه که در مجاورت اینجا قرار دارند، حضور داشتند. ارتش پس از حمله هوایی و توپخانه ای به مواضع افراد مسلح اقدام به یورش به منطقه و پاکسازی اینجا کرد که این عملیات عقب نشینی گسترده افراد مسلح بخصوص به منطقه حجرالاسود را که در مجاورت این منطقه قرار دارد، به دنبال داشت. شاید منطقه حجرالاسود و چند منطقه دیگر از جمله اردوگاه الیرموک آخرین مناطقی باشند که افراد مسلح همچنان در آنجا حضور دارند. 

وی در ادامه گزارش خود گفت: ارتش در چارچوب این عملیات سیطره بر مناطق جنوبی دمشق را به سرعت آغاز کرده است و در اجرای عملیات خود از آتش سنگین استفاده می کند و در صدد ادامه عملیات برای سیطره بر دیگر مناطق تحت سیطره افراد مسلح است. ارتش سوریه یک محور کامل را در جنوب دمشق به تصرف خود در آورده است و افراد مسلح را به سمت مناطقی که آخرین مواضع آنهاست عقب رانده است. ارتش به تدریج سیطره خود را بر اطراف دمشق تحکیم می کند. بدین ترتیب افراد مسلح فقط در چهار منطقه حضور دارند که اردوگاه الیرموک، حجرالاسود و یلدا از آن جمله به شمار می رود. بزرگترین مواضع آنها در حجرالاسود است و مناطق دیگر برای آنها اهمیت چندانی ندارد. 

وی با اشاره به اردوگاه الیرموک افزود: تلاش ارتش سوریه این است که افراد مسلح بدون آن که عملیاتی نظامی در این اردوگاه انجام شود از آنجا خارج شوند. اگر توافقی در این زمینه به دست بیاید و افراد مسلح از آنجا خارج شوند، از همه سو در محاصره قرار می گیرند و دیگر قادر به مانور دادن یا رفتن به مناطق دیگر نیستند و عملیات نظامی در مناطق باقیمانده برای از بین بردن آنها به سرعت پیش خواهد رفت. 


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.