سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راضيه تجار:

واقعه عاشورا از زاويه‌هاي مختلف نوشته شود

نويسندگان به واقعه عاشورا از زاويه‌هاي مختلف در کتابهايشان بپردازند و داستان‌هايي در اين زمينه با ساختاري محکم بنويسند.

راضيه تجار، نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: در زمينه فرهنگ عاشورا در دو مقطع کودک و نوجوان و بزرگسال کتاب هاي زيادي نوشته شده است.

وي افزود: متأسفانه به دليل اينکه هنوز کتاب در سبد خانوارهاي ايراني، در سطح بالايي نيست نمي‌توان تأثير کتاب را در بيان فرهنگ عاشورايي بررسي کرد.

تجار ادامه داد: پدر و مادرها کتابهايي با مضمون فرهنگ عاشورا را براي فرزندان خود خريداري مي‌کنند اين کتاب ها در ترويج فرهنگ عاشورايي بي تأثير نيست.

اين نويسنده با اشاره به راه‌هاي بهره‌مندي بيشتر از کتاب و کتابخواني و فرهنگ عاشورا بيان کرد: براي بهره‌مندي بيشتر از کتاب و کتابخواني و فرهنگ عاشورا بايستي از کتابهاي درسي شروع کنيم و در دو مقطع دبستان و دبيرستان به اين مسائل پرداخته شود.

وي با اشاره به بخش دوم اقدامات براي بهره مندي بيشتر از کتاب و کتابخواني و فرهنگ عاشورا تصريح کرد: کارهاي جدي در زمينه فرهنگ عاشورا صورت بگيرد هر ميزان کتابهاي بيشتري در زمينه فرهنگ عاشورا نوشته شود باز هم کم است.

 تجار اظهار داشت: در صورتيکه نويسندگان در زمينه فرهنگ عاشورا کم کاري داشتند بايد جبران کنند و به واقعه عاشورا از زاويه‌هاي مختلف پرداخته شود و داستانهايي با ساختار محکم در زمينه عاشورا بنويسند.

اين نويسنده با اشاره به بيان دريافت نويسندگان از فرهنگ عاشورا در کتابهايشان بيان کرد: نويسندگان دريافت خود را از مضمون و محتواي عاشورا در آثارشان بياورند و از کارهاي سطحي و تکراري در زمينه عاشورا پرهيز کنند.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.