سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلام روز/

بهشت؛ هدیه زیارت‌کنندگان امام حسین(ع) در روز عاشورا

براساس احادیث و روایات دینی، زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا جایگاه ویژه‌ای دارد بدان حد که هر کس در هر شرایطی در روز عاشورا ایشان را زیارت کند، بهشت به عنوان هدیه‌ای ویژه برایش ثبت می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، همه معصومین(ع) بر فضیلت زیارت امام حسین(ع) در هر شرایطی تاکید داشته‌اند و آثار و برکات بسیاری را بر مداومت بر زیارت این امام مظلوم برشمرده‌اند.
 
براساس احادیث و روایات دینی، زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا جایگاه ویژه‌ای دارد، این جایگاه فقط به زائران سیدالشهدا(ع) در کربلای معلّی اختصاص ندارد بلکه همه عاشقان دلسوخته این امام مظلوم در هر شرایطی طی روز عاشورا ایشان را زیارت کنند، علاوه بر خشنودی دل حضرت زهرا(س)، بهشت نیز به عنوان هدیه‌ای ویژه برای آنها ثبت می‌شود.
 
پس در روز عاشورا از زیارت با اخلاص امام حسین(ع) غافل نمانیم و در آن لحظات توسل و توجه به ساحت قدسی سرور و سالار شهیدان کربلا، به یاد بیماران و همه رفتگان به سرای باقی هم باشیم.
 
* بهشت؛ هدیه زیارت کنندگان امام حسین(ع) در روز عاشورا

حضرت امام جعفر صادق(ع) در مورد زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا می‌فرمایند:" من زار الحسین علیه السلام یوم عاشورا وجبت له الجنة، هر کس که امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود."
 
و در حدیث دیگری هماشاره دارند: "من بات عند قبر الحسین علیه السلام لیلة عاشورا لقی الله یوم القیامة ملطخا بدمه، کانما قتل معه فی عرصة کربلا، کسی که شب عاشورا را در کنار مرقد امام حسین علیه السلام سحر کند، روز قیامت در حالی به پیشگاه خدا خواهد شتافت که به خونش آغشته باشد، مثل کسی که در میدان کربلا و در کنار امام حسین علیه السلام کشته شده باشد".
 
همچنین رسول گرامی اسلام در همین زمینه می‌فرمایند: " الا و ان الاجابة تحت قبته، و الشفاء فی تربته، و الأئمة (علیهم السلام) من ولده، بدانید که اجابت دعا، زیر گنبد حرم او و شفاء در تربت او، و امامان علیهم السلام از فرزندان اوست".

انتهای پیام/
برچسب ها: زیارت ، عاشورا ، احادیث ، روایات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.