سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار فرستاده اشتون با رهبران اخوان المسلمین

منابع آگاه در ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت گزارش دادند که دو روز پیش «برنارد لیون» فرستاده اشتون در یکی از هتل‌های قاهره با دو تن از رهبران اخوان المسلمین به نام‌های «عمرو دراج» و «محمد علی بشر» نشست برگزار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الشروق، بر اساس این گزارش، دیدار فرستاده اشتون با رهبران اخوان پس از آن صورت گرفت که لیون با مقامات رسمی مصر از جمله «حازم الببلاوی» نخست‌ وزیر دولت موقت این کشور نشستی را برگزار کرده بود.

دیدار لیون با رهبران اخوان همچنین با هدف آرام‌سازی صحنه سیاسی پیش از برگزاری همه پرسی قانون اساسی صورت می‌گیرد و در این نشست لیون سخنان تازه‌ای ایراد نکرد و تنها پیشنهاد داد که زندانیان آزاد شوند و به اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت برای مشارکت در روند سیاسی اجازه داده شود به شرط آنکه تظاهرات‌ها متوقف شود و این جماعت نیز در روند همه پرسی قانون اساسی مشارکت کند.

بر پایه این گزارش، طی هفته گذشته برخی از افراد میانجی تلاش کردند تا رهبران اخوان را به مشارکت در همه پرسی قانون اساسی و عدم اعطای رأی منفی متقاعد سازند و گفتند که مشارکت در همه پرسی به معنای موافقت با نقشه راه نیست. از سوی دیگر یک منبع در ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت گفت که تصمیم مربوط به همه پرسی قانون اساسی هنوز نهایی نشده است و دو گزینه در این باره مطرح است؛ تحریم و یا مشارکت و دادن رأی نه.

وی تاکید کرد که تصمیم ائتلاف درباره همه پرسی قانون اساسی هرگز مطابق با تمایل اروپا و آمریکا نخواهد بود و دیدار لیون با دراج و بشر نیز بنا به درخواست اتحادیه اروپا صورت گرفت.

دیدار لیون با رهبران اخوان المسلمین همچنین پس از آن صورت گرفت که «نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر هفته گذشته اعلام کرد که انتخابات پارلمانی اواخر فوریه آینده برگزار خواهد شد و به حزب آزادی و عدالت نیز اجازه مشارکت در انتخابات داده خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.