سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز خبر داد

همراهی 3 هزار پلیس‌یار محرم در البرز با نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: در دهه نخست محرم امسال 3 هزار پلیس‌یار محرم نیروی انتظامی را برای حفظ نظم مراسم عزاداری همراهی کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، احمدعلی گودرزی اظهار داشت: مردم ولایی و عاشق اهل بیت (ع) ایران اسلامی به ویژه استان البرز هر ساله با فرارسیدن محرم و صفر اقامه عزا کرده و در سوگ سید و سالار شهیدان سیاهپوش می‌شوند.

وی تصریح کرد: در این ایام به ویژه دهه اول و دوم محرم، مراسم سوگواری و عزاداری ویژه‌ای توسط هیئت‌های مذهبی، تکایا و حسینیه‌ها اجرا و دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در محلات آئین‌های سوگواری و عزاداری را برگزار می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس در ماه محرم حفظ و تامین امنیت مردم عزادار و سوگوار است و برای تحقق این مهم برنامه‌های مهمی در محرم امسال از سوی نیروی انتظامی استان انجام شد.

گودرزی افزود: خوشبختانه با همکاری و تعامل خوب مردم و پلیس تا امروز امنیت کامل مراسم عزاداری در استان البرز تامین شده و برنامه‌های معنوی و مذهبی شهروندان سوگوار البرزی با نظم خوبی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌ها طرح پلیس یار محرم جایگاه ویژه‌ای برای ما داشت به صورتی که در این طرح مدیران حسینه‌ها، تکایا و هیئت‌ها دخالت مستقیم داشته و پلیس با همکاری آنها و اعضای هیئت‌ها برای برقراری نظم و امنیت عزاداران تلاش کرد.

*آمادگی کامل پلیس در روزهای تاسوعا و عاشورا

این فرمانده ارشد پلیس گفت: پیش از آغاز دهه نخست محرم، با مدیران هیئت‌ها هماهنگی لازم صورت گرفت و در مجموع 3 هزار پلیس‌یار محرم نیروی انتظامی استان البرز را در این ایام همراهی کردند.

گودرزی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 500 هیئت مذهبی در استان البرز طی روزهای اخیر برنامه‌های عزاداری و سوگواری اجرا کردند، گفت: خوشبختانه نظم خوبی در برگزاری برنامه‌های عزاداری در استان البرز برقرار است و این امر با تعامل و همکاری مستقیم نیروی انتظامی با هیئت‌های مذهبی به ویژه پلیس‌یار محرم که از میان خود هیئت‌ها معرفی شده‌اند،‌ تحقق یافته است.

گودرزی در پایان با اشاره به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در این دو روز پلیس استان البرز در آمادگی کامل قرار داشته و امیدواریم هیئت‌های مذهبی نیز ما را در برقراری نظم مانند روزهای گذشته یاری کنند.
برچسب ها: عزاداری ، تاسوعا ، البرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.