سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کتاب «حکومت اسلامی و رفتار کارگزاران با مردم از دیدگاه امام علی(ع)» منتشر شد

کتاب «حکومت اسلامی و رفتار کارگزاران با مردم از دیدگاه امام علی (ع)» به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد این کتاب که توسط علامه سید محمد تقی مدرسی به نگارش درآمده، با اهتمام موسی دانش ترجمه شده است.

براساس این گزارش، محتوای این کتاب ترجمه و شرح عهد نامه امام علی (ع) به مالک اشتر نخعی در مصر است که یکی از آثار جاودانه دوران حکومت امام علی (ع) به حساب مي‌آيد و خوانندگان با مطالعه این اثر جاودانه با شیوه‌های حکومت اسلامی آشنا می‌شوند.

این عهدنامه بسیار آموزنده، پر بار و زیباست ‌ و به زمان و مکان خاصی منحصر نمی شود. چرا که در سراسر جهان از جایگاه و منزلتی والا برخوردار بوده و رمز جاودانگی این اثر در روح، ارزش‌ها و آموزه‌های نهفته آن است.

نویسنده در بخشی از این کتاب آورده است که امام علی (ع) در دوران بسیار کوتاه زمامداری‌شان آثاری بسیار زیبا و آموزنده از خود بر جای نهادند؛ از جمله آنکه در طی این عهدنامه روش حکومتی ایشان به آرمانی بشری تبدیل شد.

عهدنامه امام علی (ع) منشوری کامل از شیوه حکومت اسلامی و رفتار کارگزاران با مردم و حقوق متقابل ایشان است و شیوه‌ای برای همه کسانی که بخواهند بر طبق آنچه خداوند نزول فرموده حکومت کنند.

این کتاب شامل 16 فصل و 222 صفحه است که نویسنده در آن به موضوعاتی از قبیل فرمان حکومتی امام علی(ع) به مالک اشتر، خطوط کلی عهدنامه، راهبردهای حکومت اسلامی، سیستم نظام در اسلام، اصلاح گردش مالی و برخی از مسئولیت‌های فرماندار پرداخته است.

این کتاب در قطع وزیری و در 2 هزار نسخه چاپ و منتشر شده و در تمام فروشگاه‌های کتاب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به علاقه‌مندان عرضه می‌شود./س

برچسب ها: کتاب ، حکومت ، امام علی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.