سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودک بی گناه منفجر شد

پلیس افغانستان اعلام کرد اوایل صبح چهارشنبه بر اثر انفجاری قوی در استان اروزگان واقع در جنوب این کشور یک کودک دوازده ساله کشته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ فرید عیال، سخنگوی اداره پلیس استان ارزوگان در گفتگو با خبرگزاری شین هوا گفت:« این کودک حدود ساعت ده صبح به وقت محلی در حال قدم زدن در جاده اصلی ناحیه چارچیو بود که پای خود را به روی یک بمب دست ساز گذاشت و در این هنگام انفجار شدیدی روی داد و این کودک در دم جان باخت. 

وی گروه شورشی طالبان را مسئول این حمله دانست.

طالبان افغانستان طی سال های اخیر حملات شدیدی را با بمب های دست ساز علیه ماموران امنیتی افغان و بیش از 86 هزار نیروی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)که در این کشور مستقر هستند، انجام داده اند اما این بمب های مرگ بار تاکنون باعث کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در این کشور شده است. 

سازمان ملل متحد اعلام کرده است از ماه ژانویه تا ژوئن امسال بیش از 1300 نفر از غیر نظامیان در افغانستان کشته و بیش از 2500 نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از تیرین کوت، سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد از این تعداد تلفات، تاکنون 231 کودک بر اثر درگیری های زمینی و انفجار مهمات و بمب های دست ساز رها شده در این کشور کشته و 529 کودک دیگر نیز مجروح شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.