سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال کابل از خروج نيروهاي ناتو

وزیر دفاع افغانستان از خروج نیروهای ناتو از کشورش استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، ، «بسم‌الله محمدی» که همراه وزیر کشور و رییس اداره امنیت ملی افغانستان برای پاسخگویی به کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود ، گفت: ما به این علت از خروج نیروهای ناتو استقبال می‌کنیم که نیروهای امنیتی افغان مستقل بشوند و در سخت ترین شرایط از نیروهای ناتو ، کمک خواسته نخواهد شد.

وی بااشاره به مساله تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تصریح کرد: انتخابات برای این کشور یک مساله تاریخی است و ما به هر قیمتی از آن حمایت می‌کنیم.

وی از اجرای هفتصد عملیات نظامی علیه مخالفان مسلح در سال جاری خبر داد و گفت: دوازده عملیات دیگر در حال حاضر ادامه دارد.

وزیر دفاع افغانستان با بیان اینکه نیروهای ارتش ملی سیصد و هفتاد و هفت عملیات شبانه را اجرا کردند ، افزود: نود و هشت درصد این عملیات‌ها به طور مستقل اجرا شد.

وی با بیان اینکه حملات مخالفان مسلح در خارج از کشور سازماندهی می‌شود گفت: سفرهای رییس‌جمهور و وزیر دفاع به خارج از کشور نیز در این زمینه نتیجه نداشته است.

وزیرکشور افغانستان نیز در این نشست گفت: عملیات شش هفته‌ای در دست اجرا است تا وضع امنیتی کشور بهبود یابد.

«عمر داود زی» ازکاهش تلفات نیروهای پلیس افغان خبر داد و افزود: دو ماه پیش روزانه پانزده نیروی پلیس کشته می‌شدند اما اکنون این میزان روزانه به شش نفر رسیده است.

وی گفت: این وزارت گزارش‌هایی دریافت کرده است که تروریست‌ها قصد داشتند با استفاده از سه کامیون مملو از مواد منفجره ، جرگه مشورتی را هدف قرار دهند که دو دستگاه از این  کامیون‌ها یکی در استان پکتیا و دومی در مرز دیورند کشف و منهدم شدند و تلاش‌ها برای شناسایی کامیون دیگر ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.