سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

سه هزار و 300 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شد

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به بخش کشاورزی این استان سه هزار و 300 میلیارد ریال خسارت وارد شد.

حسین برزگر افزود: دو هزار و 500 میلیارد ریال از این خسارت مربوط به سرمازدگی محصولات باغی و زراعی و مابقی خسارات ناشی از خشکسالی بوده است.
وی اظهار داشت: خسارت های وارد شده در بخش دام، زیرساخت های کشاورزی و آب کشاورزی هنوز محاسبه نشده است.
برزگر افزود: سرمازدگی جدی ترین تهدید کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری است که باید این استان به عنوان پایلوت سرمازدگی در کشور مطرح شود تا برای پیشگیری از آن برنامه ریزی کلان صورت گیرد.
مدیر حفظ نباتات ادراه کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، مبارزه با آفات عمومی و همگانی در راستای حفظ نباتات و کنترل و پایش بیماری ها با هدف امنیت غذایی را از مهم ترین اهداف و برنامه های سال جاری بخش حفظ نباتات دانست.
حسین برزگر گفت: در بررسی های انجام شده در استان چهارمحال و بختیاری آفات ملخ و موش بیشترین سهم را در بین آفات بخش کشاورزی در این استان دارد که تداوم خشکسالی در سال های اخیز علاوه بر کاهش تولید و سطح زیر کشت، طغیان ملخ در مزارع را باعث شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون 15 آفت و بیماری محصولات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که مگس میوه، زنگ گندم، سن غلات و میوز گوجه فرنگی بیشترین این آفات است.
برزگر افزود: با اجرای برنامه های کنترل کیفی و مدیریت شیوه های اصول صحیح کشاورزی امسال 380 هزار تن انواع محصولات سالم در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد.
مدیرحفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای توسعه قرنطینه های کشاورزی در این استان، به فعال سازی 300 تله ردیابی آفات نیاز است.
حسین برزگر گفت: هم اکنون 18 کلینیک گیاه پزشکی همراه با 70 کارشناس در قالب 17 اکیپ در این بخش در استان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیت هستند./س
برچسب ها: خسارت ، بخش ، کشاورزی ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.