سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/رحمانی فضلی:

مردم به تغییر شیوه مدیریتی کشور رای دادند

وزیر کشور گفت: مردم در انتخابات 24 خرداد سال جاری به اعتدال در اجرای امور و تغییر در شیوه های مدیریتی کشور رای دادند.

عبدالرضا رحمانی فضلی، در آیین تودیع استاندار سابق و معارفه استاندار جدید چهارمحال و بختیاری، تغییر مدیریت ها در دولت ها را مسیری برای هموار شدن خدمت رسانی به مردم عنوان کرد و گفت: انتصاب استانداران بومی در دولت یازدهم با جدیت پیگیری می شود تا امور اجرایی استانها نیز سریع تر انجام شود.
وی افزود: به بیان مقام معظم رهبری، کشور در مقطع زمانی کنونی در یک پیچ تاریخی قرار دارد و دشمن نیز با تحریم های خود نظیر اعمال محدودیت در تبادل پول به کشور، اعمال محدودیت در ورود کالاهای خریداری شده و تجهیزات و تحریم خرید نفت، به مقابله با آرمان های ملت ایران برخاسته است.
رحمانی فضلی اظهار داشت: مردم ایران در اوج تحریم های ناجوانمردانه دشمن، در انتخابات 24 خرداد در صحنه حضور یافته و به اصلاح و تغییر در شیوه های مدیریتی کشور و اعتدال رای دادند.
وزیر کشور با بیان اینکه دشمن برای انتخابات امسال نقشه های زیادی کشیده بود، گفت: حضور پرشور و حماسی مردم در آن انتخابات، همه توطئه های دشمن را نقش برآب کرد و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و هوشمندی مردم، حماسه ای دیگر رقم خورد.
عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: سفر دکتر روحانی به نیویورک و اعتدالگرایی در روش ها، نگاه جهانیان را به کشور تغییر داد و استقامت ملت ایران بر اصول خود و تیم مذاکره کننده هسته ای، دشمن را وادار کرد تا حقوق ایران را به رسمیت بشناسد.
*****
مذاکرات نیویورک نشان داد ایرانیان بر حقوق هسته ای خود مصمم هستند
وزیر کشور دولت یازدهم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 گفت: غربی ها در مصاحبه های خود اصل غنی سازی را به رسمیت شناختند و اصل اینکه به ایران ظلم شده است را پذیرفتند.
عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: راهپیمایی مردم ایران در 13 آبان امسال نیز نشان داد، ایرانیان با حساسیت خاصی مذاکرات و رفتار غربی ها را رصد می کنند و اگر تیم ایرانی پای میز مذاکره می نشیند بدلیل فشار تحریم نیست و از همه روش ها برای احقاق حقوق هسته ای خود استفاده می کند.
وی گفت: دوران یکه تازی ابرقدرتها به پایان رسیده و آمریکایی ها نیز در گرداب مشکلات در افغانستان و سوریه گرفتار شده اند.

******
گروه های سیاسی به تحقق وحدت و انسجام در حوزه سیاسی کمک کنند
رحمانی فضلی، در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح مسائل داخلی کشور گفت: بودجه جاری کشور 150 هزار میلیارد تومان است که 120 هزار میلیارد تومان آن تنها به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص می یابد و در اقتصاد متکی به نفت، تحقق رشد اقتصادی بالا امکان پذیر نیست.
وزیر کشور، با تاکید بر لزوم مبنا قرار گرفتن تولید در همه امور افزود: بر اساس نظر کارشناسان، اگر دو میلیون بشکه نفت با دلار سه هزار تومانی نیز صادر کنیم، 85 درصد درآمدهای به هزینه های جاری اختصاص می یابد و رشد هشت درصدی اقتصاد نیز با این درآمدها محقق نمی شود.
عبدالرضا رحمانی فضلی، با بیان اینکه ریل گذاری جدید در اقتصاد کشور آغاز شده است، اظهار داشت: تجهیز منابع در راستای تقویت تولید ملی، جذب سرمایه گذاری خارجی، افزایش پس اندازهای مردم، بهبود بهره وری، کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش کیفیت کالاها باید در دستور کار همه فعالان اقتصادی و مسئولان قرار گیرد.
وی، با انتقاد از میزان بالای مصرف انرژی در کشور گفت: از ائمه جمعه انتظار داریم دولت را در فرهنگ سازی مردم در راستای کاهش مصرف کمک کنند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: نمایندگان عالی دولت در استانها نیز باید اولویت بندی اجرای طرحها، افزایش سرمایه گذاری، تقویت گردشگری، کاهش مصرف، پیگیری اجرای سیاست های کلان دولت را در دستور کار قرار دهند.

****
افراد و گروه ها را بخاطر داشتن تفکر سیاسی خاص، از خود دور نکنیم
وزیر کشور، با بیان اینکه نباید افراد را بدلیل داشتن تفکر سیاسی خاص از خود دور کنیم، به استانداران توصیه کرد در انتصاب مدیران، اعتدال را در پیش گرفته و از نیروهای معتدل، باتجربه، کارآمد و پاکدست استفاده کنند.
عبدالرضا رحمانی فضلی، این وزارتخانه را متولی سیاست داخلی کشور عنوان کرد و گفت: وزارت کشور رویکرد اجتماعی حل مشکل مواد مخدر و افزایش مشارکت مردم در حل معضل اعتیاد را در دستور کار خود قرار داده است.
وی گفت: وزارت کشور در رویکرد جدید خود از تحزب و از فعالیت های سیاسی قانونمند احزاب حمایت می کند.
در پایان این آیین از خدمات علی اصغر عنابستانی استاندار سابق چهارمحال و بختیاری تجلیل و قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.