سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاظت از تاسيسات "سدها" نيازمند تزريق منابع مالي

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي گفت: ساماندهي و تامين منابع مالي موردنياز جهت حفاظت از تاسيسات آبي موجود و نيز ايمني و پايداري در "سدها" با تزريق منابع مالي داخلي تحقق پيدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛  يكي از اولویت های مهم شركت آب منطقه اي تهران، حفاظت و ايمني سدهاي پنجگانه استان تهران است و در اين راه از گذشته تاكنون فعاليت هاي بسياري در هر يك از سدهاي زيرپوشش انجام شده است. تهران_معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران گفت: سدهاي پنجگانه استان تهران جزو سرمايه هاي ملي كشور محسوب مي شود كه بايد در جهت حفاظت،‌ پايداري و ايمني آنها تمام تلاش خود را به كار گيريم.

فروغي معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران در اين باره اظهار داشت: يكي از اولویت های مهم شركت آب منطقه اي تهران، حفاظت و ايمني سدهاي پنجگانه استان تهران است و در اين راه از گذشته تاكنون فعاليت هاي بسياري در هر يك از سدهاي زيرپوشش انجام شده است. 

وي با بيان اينكه سدهاي اميركبير، ‌طالقان، لتيان، لار و ماملو تامين كننده آب موردنياز استان تهران بوده و از حساسيت هاي ويژه اي نيز برخوردار هستند‌،‌ تصريح كرد: شركت مديريت منابع آب ايران به عنوان نهاد بالادستي و مسئول، دستورالعملي را مبني بر تشكيل كميته ايمني و پايداري سد و تاسيسات آبي در شركت هاي آب منطقه اي كل كشور تدوين و ابلاغ کرد.

وي ادامه داد: براساس اين ابلاغيه و با وجود اينكه بسياري از كاركردها و وظايف اين كميته جديد در سطح شركت در حال انجام بود‌، كميته ايمني و پايداري سدها و تاسيسات آبي شركت آب منطقه اي تهران متشكل از معاونت حفاظت و بهره برداري، مدير دفتر تاسيسات سد،‌ مديران امور نظارت بر بهره برداري سدهاي زير پوشش و شماری از كارشناسان ايمني سدها تشكيل شد.

وي همچنين با اشاره به نقش كليدي و مهم اين كميته در حفاظت از سدهاي مختلف،‌تصريح کرد: پايش و ارزيابي سد، رفتارسنجي و رفتارنگاري سدها، بررسي گزارش هاي بازرسي چشمي و پايش تجهيزات و ابزار دقيق موجود در سدهاي پنجگانه از جمله وظايف مهم اين كميته است.

فروغي تجربه فعاليت در حوزه ايمني و پايداري سدها در استان تهران را داراي تاريخچه مشخص ذكر كرد و گفت: پيش از اين، نشست هاي فراواني در سطح حوزه بهره برداري شركت و سدهاي زيرپوشش انجام شد كه نتيجه اين نشست ها به تهيه و تدوين گزارش هاي ايمني سدها در سال هاي متوالي انجاميد.

معاون حفاظت و بهره برداري شركت آب منطقه اي تهران حضور استادان، متخصصان و كارشناسان مختلف و صاحب نظر را در ارتباط با كميته جديد مهم توصيف كردو ادامه داد:‌ جهت گيري شركت آب منطقه اي تهران ساماندهي و تامين منابع مالي موردنياز جهت حفاظت از تاسيسات آبي موجود و نيز ايمني و پايداري در سدهاست كه اميدواريم با تزريق منابع مالي داخلي بتوانيم به اين مهم دست يابيم.

وي خاطرنشان کرد: انعكاس نتايج نشست هاي كميته ايمني و پايداري سدها و تاسيسات آبي استان تهران مي تواند در جهت پيشگيري مشكلات و خطرهای احتمالي، به طراحي و تدوين طرح هاي مرمت و بازسازي و نگهداري از اين تاسيسات حياتي منجر شود كه اميدواريم در اين جهت گام هاي مفيدي برداشته شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سد ، تاسیسات ، منابع مالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.