سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با روزنامه الخليج امارات؛

جان كري: توافق با ايران به نفع آمريكا و متحدانش است

وزير امورخارجه آمريكا در مصاحبه با روزنامه اي اماراتي توافق غرب با ايران بر سر پرونده هسته‌اي را به نفع آمريكا و متحدانش برشمرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جان كري" وزير امورخارجه آمريكا در مصاحبه با روزنامه "الخليج" امارات اظهار داشت: روابط واشنگتن با كشورهاي منطقه استراتژيك بوده وتغييري در آن حاصل نخواهد شد وتوافق با ايرن بر سر برنامه هسته اي اين كشور به نفع تمامي گروه ها از جمله آمريكا ومتحدانش است.

وزير امورخارجه آمريكا در بخش ديگري از مصاحبه خود خاطرنشان كرد:سخنان "باراك اوباما" مبني بر اينكه اجازه نخواهد كه ايران به سلاح هسته اي دست يابد جزء مهمي از سياست خارجي آمريكاست كه بيانگر پايبندي وي به حمايت از امنيت آمريكا ومتحدانش است.

وي همچنين با بيان اينكه گزينه نخست در سياست خارجي آمريكا ديپلماسي بوده ونبايد در راه انداختن جنگ سرعت به خرج داد افزود:جنگ بايد گزينه آخر در صورت شكست راه هاي ديپلماتيك باشد.

"جان كري" همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص زيان هاي وارد آمده بر شركت هاي محلي امارت به دليل تحريم هاي غرب عليه ايران اظهار داشت:در گفتگوها ميزان كاهش مراودات وكاهش تجارت بين امارات وايران كه از بيش از 20 ميليار دلار به 4 ميليارد دلار رسيده است،مشخص شد.

وي در پايان گفت: "باراك اوباما" مرد واژه هاست و متعهد به وعده هاي خود است و افزود:هنگامي كه "اوباما" رئيس جمهور امريكا شد خود را متعهد به مقابله با القاعده وتهديداتي كه در مناطق مختلف جهان وجود دارد،كرد وهمچنين به پايان دادن به جنگ در عراق پابيند بوده وتصميم امحاي تسليحات شيميايي در سوريه پيش از حمله نظامي به اين كشور را اتخاذ كرد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.