سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

انقلاب ما در امتداد قیام امام حسين(ع) بود

مؤثرترین حرکت ها در طول تاریخ با قیام امام حسین (ع) گره خورده است و انقلاب اسلامي ما در امتداد قيام حسيني بود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،
حجت الاسلام والمسلمين سيد حسين مؤمنی گفت: هدف و انگيزه مردم ايران از انقلاب اسلامى، نابودى ظلم، استبداد و استكبار و بر پايى حكومت عدل الهى و اجراى احكام اسلامى به عنوان «معروف» و جلوگيرى از وابستگى به اجانب و بيگانگان به عنوان «منكر» بود. اينها همان انگيزه و هدف امام حسين(ع) از قيام عاشورا بود.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: با مرورى بر مقاطع سرنوشتساز در پيروزى انقلاب اسلامى، مشخص مىشود كه نقطه آغازين آنها ايام عزادارى امام حسين(ع) و با الهام از آموزههاى نهضت عاشورا بود.

مؤمني ادامه داد: فرهنگ عاشورا نه تنها عامل پيدايش اصل انقلاب و زمينه ساز پيروزى آن در مراحل مختلف بوده است، بلكه همين فرهنگ عامل اساسى حفظ و تداوم انقلاب اسلامى نيز محسوب ميشود.

اين كارشناس ديني در بخش ديگري از سخنانش گفت: امام حسین(ع) با فدا کردن خانواده و اموال خویش در راه خداوند، بندگی و عبودیت را به اوج خود رساند. چرا که عبودیت به معنی دادن همه سرمایهها در راه خداوند متعال است، به همین خاطر ایشان را اباعبدالله به معنی پدر بندگان خدا مینامند.

وی گفت: امام حسین (ع) به دنبال قدرت و معروفیت نبودند؛ بلکه در پی اصلاح امت قیام کردند و امروز پس از گذشت سالهای زیاد از اين واقعه شاهد آن هستیم که پیروز واقعی عرصه عاشورا حضرت اباعبدالله(ع) و يارانش بودندس. /

برچسب ها: انقلاب ، امتداد ، قیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.