سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

آغاز ‌ذخیره‌سازی مرکبات شب عید ‌در مازندران

طرح ذخیره‌سازی مرکبات شب عید در مازندران آغاز شد

رئیس اتحادیه باغداران مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری از آغاز طرح ذخیره‌سازی مرکبات شب عید در روزهای آینده خبرداد و گفت: پس از ذخیره‌سازی و اعلام قیمت دغدغه ما کاهش می‌یابد.

شعبانی با اشاره به اینکه حجم زیادی از محصولات باغی مازندران را مرکبات تشکیل می‌دهد، افزود: کاهش قیمت و عواملی کهسبب خسارت به مرکبات مازندران می‌شود باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه برخی از باغداران به دلیل برداشت طولانی از باغات مرکبات، بهره‌وری از محصولات نوبرانه را از دست می‌دهند گفت: برداشت زود‌هنگام و علمی مرکبات فرصت اشتغال‌زایی و فعال شدن سورتینگ‌ها را به همراه دارد.

شعبانی سوء استفاده از برداشت زودهنگام برخی از محصولات باقی را به ضرر تولید و مصرف کننده دانست و افزود: برداشت زودهنگام کیویسبب خسارت به تولیدکنندگان شد.

وی با اشاره به اینکه نارنگی نیاز به سبززدایی ندارد، گفت: برخی از باغداران میوه نارنگی را سبززدایی می‌کنند بجای نوع ژاپنی در بازار به فروش می‌رسانند.

وی با تاکید براینکه فرایند سبززدایی محصولات باغی و مرکبات باید به صورت علمی انجام شود، تصریح کرد: بیش از یک میلیون تن محصول پرتقال در مازندران داریم اگر پایداری تولید به روش علمی انجام نشود خسارت زیادی به استان وارد می‌آید.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران بابیان اینکه 100 هزار هکتار از اراضی باغی مازندران مرکبات کشت می‌شود، گفت: بیش از 70 هزار هکتار از اراضی مازندران تامسون کشت می‌شود/س.

برچسب ها: طرح ، مرکبات ، عید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.