سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه برنامه های رادیو تهران در تاسوعا و عاشورای حسینی

شبکه رادیویی تهران به مناسبت سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) ویژه برنامه های متعددی را در تاسوعا و عاشورا تدارک دیده است.

 به گزارش حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ از برنامه‌های تدارک دیده شده گروه اجتماعی و خانواده برنامه "منهاج " است که با محتوای معرفی و تفسیر نمادهای محرم، آیین‌های عزاداری در شهرستانهای استان تهران و معرفی برنامه‌ها و مراسم تکایا و حسینیه‌های معروف تهران، روزهای تاسوعا و عاشورا و 12 محرم از ساعت 15 تا 19 پخش می شود.

 از دیگر بخش‌های این برنامه نیز پخش کلام بزرگان معاصر در باب واقعه کربلا و پخش روضه‌هایی از مداحان مشهور و معروف تهران است. در قسمتی از برنامه نیز تهیه و پخش سوگواری و عزاداری مردم و حال و هوای زندگی مردم در این ایام است. 

شنوندگان تحلیل و تجلیل از اثر ماندگار و ارزشمند تابلوی نقاشی عصر عاشورای استاد پیشکسوت و فرهیخته فرشچیان را جمعه 24 آبان، در برنامه "محدوده کلگون" از ساعت 13 و 30 خواهند شنید.

"سقای کوچک" با حضور مهمانان کوچک، عنوان برنامه دیگری است که جمعه ساعت 15 و 15 دقیقه به زبان کودکانه، آموزه ها و مفاهیم عاشورایی را معرفی می کند.

شنوندگان در برنامه ای با عنوان "آوای کاروان" نواهای آیینی و نغمات دینی پیرغلامان را خواهند شنید، که از این طریق می توان پيام‌هاي والاي عاشورا را به خوبي انتقال داد. این برنامه به صورت زنده در 3 روز تاسوعا و عاشورا و شهادت حضرت امام زین العابدین (ع) از ساعت 13 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت روی آنتن رادیو تهران می رود.

برنامه "با حسین می مانیم"، "شرح بی نهایت"، "چراغ هدایت"، "سیاه و سفید" و... از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی از رادیو تهران موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می شود.
انتهای پیام/ص
 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.