سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدهادي كريمي مطرح کرد

"بشارت به يك شهروند هزاره سوم" انتقادي به نهادهاي دولتي است

فيلم سينمايي "بشارت به يك شهروند هزاره سوم" انتقادي به آموزش و پرورش و نهادهاي دولتي است.

محمدهادي كريمي، كارگردان در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص ايده اوليه فيلم سينمايي "بشارت به يك شهروند هزاره سوم" گفت: فيلم‌نامه اوليه و اصلي توسط الهه احمدي نوشته شده بود و من براساس فيلم‌نامه‌ی "باریكه راه مزرعه" متن فيلم" بشارت به یک  شهروند هزاره سوم" را نوشتم.

وي افزود: مواجهه بين شيطان و تيرگي در تم داستان از يك سو و از سوي ديگر ايمان مومنان و كساني كه خدا‌پرست هستند و امكان غافل شدن در لحظاتي و نياز به تازه‌كردن ايمانشان از سوي ديگر در فيلمنامه به آن پرداخته مي‌شود.

كريمي در خصوص جسارت كم در پرداخت اين موضوع گفت: جسارت بيش از حد در ساخت اين فيلم آن را دچار مميزي و همچنين شبيه مستند شوك مي‌كرد بعد از ساخت اين فيلم همه اظهار مي‌كردند كه اين اثر چگونه پروانه ساخت گرفت و به نمايش در آمد بنابراين جسارت بيش از اين به وقاحت تبديل مي شد.

كريمي بيان كرد: من با ديد مصلحانه به ساخت اين اثر پرداختم و از آسيب‌هاي اجتماعي موجود در فيلم ذوق زده نيستم و نگاه كاملا مصلحانه است براي همين اسم فيلم را بشارت گذاشتم.

وي افزود: من در اين فيلم حتي به انساني كه در تيرگي غرق‌شده بشارت مي‌دهم كه توانايي بازگشت به سوي خدا و اعتماد دوباره به او را دارد.

كريمي اظهار داشت: پيام بشارت به يك شهروند هزاره سوم اعتماد دوباره به خداوند است زيرا در صورت اعتماد به خدا به خود و ديگران اعتماد خواهيم كرد.

وي ادامه داد: مينو شخصيت اصلي فيلم مبلغه مذهبي است كه وارد فضايي ناشناخته مي شود و تازه خود در مي‌يابد كه خودش هم بايد ايمانش را تازه كند من از اين منظر و نه از منظر شيطان پرستي به اين موضوع پرداختم.

كريمي اظهار داشت: در اين فيلم به آموزش و پرورش و نهادهاي دولتي انتقاداتي وارد مي‌شود كه ما براي نجات جوانان بايد اين سيستم‌ها را مورد آسيب‌شناسي قرار دهيم و همچنين خانواده‌ها بايد به مباني تربيتي خود نگاه كنند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: تماشاي اين فيلم را به عنوان يك برادر بزرگتر به خانواده‌ها مسئولان آموزش و پرورش جوانان و نوجوانان توصيه مي‌كنم.

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.